۲۲ آبان ۱۳۹۷ - ۱۴:۴۵

جلوگیری از ورود فاضلاب اهواز به کارون

طرح بزرگ تصفیه خانه فاضلاب شرق اهواز با حضور دکتر اسحاق جهانگیری معاون اول رئیس جمهور به بهره برداری رسید تا ازورود بخشی از فاضلاب خطرناک اهوازبه کارون جلوگیری شود.
نویسنده: فرزانه باغبان
کد خبر: ۸۲۳۴۲

به گزارش خبرنگار مانا ، برای ساخت این تصفیه خانه فاضلاب که بزرگ ترین پروژه به روش SBR خاورمیانه و سومین تصفیه خانه به همان روش در جهان است 100میلیارد تومان هزینه شده است.

این تصفیه خانه که نقش مهمی در بهبود وضعیت زیست محیطی کارون خواهد داشت ظرفیت تصفیه 112هزار متر مکعب فاضلاب را در شبانه روز دارد.

دکتر غلامرضا شریعتی استاندار خوزستان درآیین بهره برداری از این طرح بزرگ گفت: با افتتاح این تصفیه خانه، ازورود 50درصد حجم فاضلاب کلانشهراهواز به رودخانه کارون جلوگیری خواهد شد.

وی گفت: با بهره برداری از تصفیه خانه شرق اهواز، بخش مهمی از آب کمربند سبزاهواز و واحدهای صنعتی تامین می شود.

جهانگیری معاون اول رئیس جمهور در آیین بهره برداری از تصفیه خانه شرق اهواز، حفاظت از رودخانه کارون برای نسل های آینده را وظیفه ای ملی توصیف کرد وافزود: بهره برداری از تصفیه خانه شرق اهواز گامی بلند برای جلوگیری از بحران زیست محیطی کارون است.

وی گفت: راه اندازی تصفیه خانه فاضلاب  شرق اهواز ، هم از ورود فاضلاب به کارون جلوگیری خواهد کرد و هم می توان از تصفیه فاضلاب ، آب مورد نیاز بخش های صنعتی و کشاورزی را تامین کرد.

جهانگیری ابراز امیدواری کرد، تصفیه خانه فاضلاب غرب اهواز نیز وارد مرحله اجرایی شود.

هم اکنون آلودگی و شوری آب کارون دو دغدغه دوستداران محیط زیست است.

ارسال نظرات
آخرین اخبار