۲۵ آبان ۱۳۹۷ - ۱۰:۲۹

پیش بینی تولید 80 هزار تن انواع آبزیان در مازندران

پیش بینی تولید 80 هزار تن انواع آبزیان در مازندران
مدیر کل اداره شیلات استان مازندران گفت: پیبش بینی می شود امسال بیش از 80 هزار تن انواع آبزیان در استان مازندران تولید شود.
کد خبر: ۸۲۲۶۱

ولی الله محمدزاده در گفتگو با خبرنگار مانا با اشاره به اینکه سال گذشته بیش از 95 هزار تن انواع آبزیان در استان مازندران تولید شده است، اذعان داشت: ازاین میزان تولید ۷۵ هزار تن در بخش تولید آبزیان پرورشی بود که با توجه به عملکرد سایر استان ها، شیلات استان به تنهایی ۱۸ درصد تولید آبزیان پرورشی رابه خود اختصاص داد.

مدیر کل اداره شیلات استان مازندران ادامه داد: بر اساس برنامه ریزیهای صورت گرفته، پیش بینی می شود امسال شاهد تولید 113 هزار تن انواع آبزیان در استان مازندران باشیم.

این مقام مسئول در استان مازندران با اشاره به گردش مالی بیش از ۶۰۰ میلیارد تومانی آبزی پروری دراستان پیش بینی کرد که این رقم همچنان افزایش پیدا کند.

وی تعداد مراکز آبزی پروری استان مازندران را سه هزار و ۴۰۰ واحد برآورد کرد و اظهار داشت: سال گذشته ۷۵ هزار تن انواع آبزی همچون ماهی سردآبی، گرم آبی و خاویار در مازندران تولید شد که پیش بینی می شود این میزان تولید آبزی استان در سال جاری به ۸۰ هزار تن برسد.

مدیر کل اداره شیلات استان مازندران، اذعان داشت: هم اکنون بیش از ۶ هزار و ۵۰۰ نفر به صورت مستقیم و غیر مستقیم در زمینه آبزی پروری در مازندران فعالیت دارند.

این مقام مسئول در استان مازندران همچنین به کارگیری فناوری های نوین در آبزی پروری را هم از برنامه های شیلات مازندران دانست و یادآور شد: پرورش ماهی در قفس دریایی یکی از برنامه های در دست اجراست که از پنج سال پیش آغاز شد.

مدیرکل شیلات مازندران با بیان اینکه تولید پرورش ماهی در قفس صادرات محور است، افزود: طی پنج ماهه امسال ۹ میلیون دلار آبزی به کشورهای عراق ، روسیه و افغانستان و خاویار به کشورهای اروپایی صادر شده است.

به گفته محمدزاده، صادرات آبزیان استان مازندران در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته از افزایش صددرصدی برخوردار بوده است.

وی با اشاره به اینکه بخشی از تولید آبزیان استان مازندران به تولید خاویار و گوشت ماهیان خاویاری اختصاص دارد، اعلام کرد: صنعت پرورش ماهیان خاویاری نقش مهمی در توسعه هر چه بیشتر صنعت آبزی پروری استان مازندران دارد.

ارسال نظرات
آخرین اخبار