به گزارش مانا احمد مرادی بازگشت رونق به بنادر و فرودگاههای کشور را نتیجه برنامههای عملیاتی وزارت راه و شهرسازی دانست و گفت: برنامههایی که بعد از برجام برای حمل و نقل دریایی در بنادر و همچنین حمل و نقل هوایی در فرودگاهها اجرا شد توانست تا حد زیادی رونق از دست رفته را به بنادر و فرودگاههای کشور باز گرداند.
این عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه توجه به بنادر کوچک همزمان با بنادر بزرگ به عنوان برنامه مورد تاکید وزارت راه و شهرسازی توانست یکبار دیگر نیمنگاهی به معیشت از دست رفته ساکنان شهرهای بندری کوچک داشته باشد، گفت:
حمل و نقل کالا و همچنین مسافر دریایی در چند سال اخیر افزایش قابل توجهی داشته است و بنادر ما توانستند با خطوط دریایی و لاینرهای بزرگ ارتباط داشته باشند. با این حال مشکل اصلی، عدم به کارگیری نیروهای بومی در فرصتهای شغلی ایجاد شده در بنادر است که اگر این موضوع نیز در برنامههای اصلی دیده شود بسیاری از مشکلات باقی مانده خود بخود حل خواهد شد.
وی خواستار استفاده از ظرفیت نیروهای بومی در بنادر کشور شد و گفت: استفاده از نیروهای استانهای دیگر ذائقه مردم جنوب را تلخ کرده است. اینکه در بندر بزرگی مانند بندر شهید رجایی که امروز دارای ظرفیت بسیار بالایی است نیروهای غیربومی مشغول کار باشند، نمیتواند قابل درک باشد.
مرادی تاکید کرد: امروز صنایع دریایی و حمل و نقل دریایی در مسیر درست قرار گرفته است و دیگر بنادر انبار صرف کالا نیستند.
نماینده مردم بندرعباس در مجلس شورای اسلامی ایجاد زیر ساختها در حوزه معدن، نفت و... را امتیازهای این دوران خواند و ادامه داد: در حوزه راه در استان هرمزگان عقبماندگیهایی وجود دارد که به این دوران مربوط نمیشود و ریشه آن در بیبرنامگیهایی است که در طول سالهای گذشته وجود داشته است. هنوز ۶۰ درصد از راههای استان خاکی است و رسیدگی به این مشکل را جزو برنامههای اصلی است.