۱۰ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۴:۵۰

افتتاح بندر کاسپین با ورود کشتی کشتیرانی دریای خزر

آغاز به کار مجتمع بندری کاسپین با پهلوگیری یک فروند از کشتی های کشتیرانی دریای خزر در حضور رئیس جمهور رقم خورد.
نویسنده: لیلا بیرانوند
کد خبر: ۷۳۱۶۶
افتتاح بندر کاسپین با ورود کشتی کشتیرانی دریای خزر
به گزارش خبرنگار مانا با حضوردکتر حسن روحانی رئیس جمهوری، یک فروند از کشتی های ناوگان کشتیرانی دریای خزردر مجتمع بندری کاسپین پهلوگرفت و فعالیت این بندررسما آغازشد.
در ادامه سفر حجت الاسلام والمسلمین حسن روحانی رئیس جمهوری به استان گیلان، دو پست از اسکله‌های مجتمع بندری کاسپین منطقه آزاد انزلی با پهلوگیری یک فروند از کشتی های ملکی ناوگان کشتیرانی دریای خزر با نام "ویستا" با ظرفیت حمل 3600 تن انواع کالاهای عمومی خشک و قابلیت حمل 116 دستگاه کانتینر 20 فوت افتتاح شد.
علاوه بر این کشتی های نارگون ، ویستا ، نارگل و ناردیس متعلق به ناوگان کشتیرانی دریای خزر هم اکنون در حوضچه بندر کاسپین لنگرانداخته اند.
لازم به ذکر است، افتتاح هریک از دو اسکله مجتمع بندری کاسپین به طول 175 متر بوده که یک پست آن اسکله تجاری با سرمایه‌گذاری مستقیم سازمان مناطق آزاد و دیگر اسکله نفتی دلفین با سرمایه‌گذاری بخش خصوصی ساخته شده است. ارزش سرمایه‌گذاری سازمان منطقه انزلی در احداث این مجتمع بندری 700 میلیارد تومان و همچنین میزان سرمایه‌گذاری بخش خصوصی در حدود 300 میلیارد تومان است.
بنا به این گزارش مجتمع بندری کاسپین در منطقه آزاد انزلی با 22 پست اسکله ، دو موج شکن به طول پنج هزار و 100 متر در دست ساخت است. با ساخت اسکله‌‌های بندر کاسپین برای یک هزار و 500 نفر اشتغال مستقیم و اشتغال غیر مستقیم بسیاری همچون آمد و رفت کشتی‌ها، حمل بار و تجارت ایجاد و به پویاشدن اقتصاد منطقه کمک شایان توجهی می‌کند.
در جریان سفر یک روزه رئیس جمهوری به گیلان، طرح های عمرانی، زیربنایی، بهداشتی، درمانی، مخابراتی، بندری، صنعتی و کشاورزی با 25 هزار میلیارد ریال سرمایه گذاری افتتاح می شود. 
با بهره برداری از این طرح ها برای بیش از سه هزار و 600 نفر اشتغال ایجاد شده و هزاران اشتغال غیرمستقیم نیز خواهد داشت. از مجموع مبلغ سرمایه گذاری، بیش از 16 هزار میلیارد ریال مربوط به بخش خصوصی است.
ارسال نظرات
آخرین اخبار