به گزارش خبرنگار مانا عملیات ساخت اسکله صیادی بحرکان از سال 1382از محل اعتبارات ملی با هدف تسهیل در عملیات تخلیه و بارگیری ماهی ، توسعه صادرات آبزی به کشورهای حوزه خلیج فارس آغاز شد ولی ساخت بخش هایی از آن به علت تخصیص نیافتن اعتبار متوقف شد.
تکمیل نشدن ساخت اسکله بحرکان که سازمان شیلات مجری آن است هم اکنون موجب فرسوده شدن بخش هایی از این سازه از جمله موج شکن های آن شده است.
در سال 1393 از سوی اداره کل شیلات خوزستان بهسازی و تکمیل بخش هایی از اسکله بحرکان در دستور کار قرار گرفت اما پس از یک سال فعالیت ، دوباره این طرح متوقف و رها شد.
مدیرکل شیلات خوزستان در این ارتباط به خبرنگار مانا علت توقف و عدم تکمیل اسکله صیادی بحرکان را کمبود اعتبار و مشکلات مالی دولت و متعاقب آن توقف پروژه های عمرانی شیلات عنوان کرد.
دکتر نبی الله خون میرزایی افزود: شیلات به صورت جدی بدنبال بهسازی و تکمیل اسکله بحرکان است و در صورت تامین اعتبار لازم کار اجرایی آن مجددا شروع می شود.
بنا به این گزارش برخی از صیادان هندیجانی ضمن انتقاد از وضعیت نابسامان اسکله بحرکان ، خواستار بهسازی و مرمت این اسکله شدند.
بنا گفته آنان بخش هایی از این اسکله به علت رطوبت زیاد کاملا فرسوده شده و هر روز وضعیت آن بحرانی تر می شود.
هندیجان دو اسکله صیادی بحرکان و سجافی دارد و حدود 30درصد صید دریایی استان خوزستان توسط صیادان هندیجانی صید می شود.
سال گذشته 47هزار تن ماهی و میگوی دریایی از صیدگاههای خوزستان صید شد.