شاخصهای اصلی اجاره کشتی در بورس بالتیک که نرخ کشتیهای حمل محمولات فله خشک را رصد می کند، در روز چهارشنبه، دهم می با کاهش نرخ در بازار کشتیهای کیپ سایز، سوپرامکس و هندی سایز مواجه بود هرچند در بازار کشتیهای پانامکس اندکی افزایش داشت. شاخص کل BDI به شکل نزولی خود ادامه داد.
شاخص کل BDI که فاکتور میانگین درآمدهای روزانه کشتیهای فله بر (کالای خشک) کیپ سایز، پانامکس، سوپرامکس و هندی سایز میباشد در روز چهارشنبه با 15 واحد کاهش به 579 واحد رسید.
شاخص بالتیک کشتیهای کیپ سایز با 39 واحد کاهش به 713 واحد رسید.
میانگین درآمد روزانه کشتیهای کیپ سایز که نوعاً اقدام به حمل 150000 تن سنگ آهن و یا ذغال سنگ می کند با 425 دلار کاهش به روزانه 5521 دلار رسید.
شاخص بالتیک کشتیهای پانامکس با 2 واحد افزایش به 583 واحد رسید.
میانگین درآمد روزانه کشتیهای پانامکس که معمولاً ذغال سنگ و یا غلات با تناژ 60000 تا 70000 تن حمل مینمایند با 14 دلار افزایش به روزانه 4660 دلار رسید.
شاخص بالتیک کشتیهای سوپرامکس با 7 واحد کاهش به 560 واحد رسید.
میانگین درآمد روزانه کشتیهای سوپرامکس با 72 دلار کاهش به روزانه 5854 دلار رسید.
شاخص بالتیک کشتیهای هندی سایز با 3 واحد کاهش به 349 واحد رسید.