۱۸ آبان ۱۳۹۴ - ۰۹:۱۶

افزایش 6 درصدی تخلیه و بارگیری کالادربندرشهید باهنر

مدیر اداره بنادر و دریانوری شهید باهنر ضمن اعلام خبر تخلیه و بارگیری بیش از یک میلیون و 220 هزار تن کالای نفتی و غیرنفتی طی سال جاری در این بندر، گفت: این رقم نسبت به مدت مشابه سال گذشته، 6 درصد افزایش دارد.
نویسنده: نرگس احسان دار
کد خبر: ۵۸۲۶۰
افزایش 6 درصدی تخلیه و بارگیری کالادربندرشهید باهنر
به گزارش مانا، محمد محسنی ضمن ارایه گزارشی از عملکرد هفت ماهه سال 94 اداره بنادر شهید باهنر، گفت: طی این مدت، جابجایی 957 هزار و 977 تن کالای غیرنفتی و 262 هزار و 195 تن کالای نفتی به انجام رسید که به ترتیب 5 و 10 درصد افزایش در این فعالیت ها به ثبت رسید.
وی افزود: طی هفت ماه اخیر، 32 هزار و 441 تن کالای غیر نفتی به این بندر وارد شده که نسبت به سال گذشته 72درصد کاهش داشته است.
به گفته محسنی، برنج، خشکبار، مصالح ساختمانی، خودرو، پارچه، لوازم خانگی و ماشین آلات راهداری از جمله کالاهای وارداتی است که از طریق بندر شهید باهنر روانه بازارهای داخلی کشور می شود.
مدیر اداره بنادر و دریانوری شهید باهنر خاطرنشان کرد: در این مدت، 793 هزار و 790 تن کالاهای غیر نفتی و 67 هزار و 102 تن کالای نفتی از این بندر صادر شد که در بخش کالاهای غیر نفتی 19 درصد و کالاهای نفتی 97 درصد افزایش داشته است.
این مقام مسئول افزود: مواد شیمیایی، کشاورزی، مواد معدنی، قیر، میوه و تره بار، مواد پروتینی، آهن آلات و مصالح ساختمانی از جمله کالاهای صادراتی است که به کشورهای حاشیه جنوبی خلیج فارس و کشورهای حوزه اقیانوس هند صادر شد.
محسنی گفت: همچنین از ابتدای سال جاری تاکنون، 258 TEU کانتینر یخچالی به امارات عربی متحده صادر شده است.
وی ادامه داد: طی هفت ماهه سال 94، 71 هزار و 857 تن نیز کالای غیر نفتی از این بندر تزانزیت شد که عمده آن ها خودروی سبک بود.
محسنی از تردد بیش از دو هزار و 70 فروند شناور طی سال جاری خبر داد.
مدیر اداره بنادر و دریانوری شهید باهنر رقم مجموع مسافران جابه جا شده از طریق بنادر شهید باهنر و شهید حقانی را بیش از یک میلیون و 565 هزار نفر اعلام کرد و گفت: طی این مدت، حدود 22 هزار نفر مسافر از طریق مسیرهای دریایی به بنادر کشورهای حوزه خلیج فارس جابه جا شدند.
گفتنی است، بندر شهید باهنر در مرکز استان هرمزگان واقع شده و با دارابودن آبخور بیش از ده متر پس از بنادر امام خمینی(ره) و شهید رجایی، بالاترین آبخور را در بین بنادر کشور دارد وپنج درصد عملیات صادرات، واردات و ترانزیت کشور در این بندر صورت می گیرد.
دسترسی به آبهای آزاد جهان از خلیج فارس، اتصال به شبکه بین المللی راه آهن و شبکه راه های بین المللی، نزدیکی به منطقه آزاد قشم و بنادر تجاری خلیج فارس از جمله مزیت های بندرشهید باهنر است.
برچسب ها: بندر شهید باهنر
ارسال نظرات
آخرین اخبار