به گزارش گروه بین الملل مانا، پیش از این بندر رتردام اقدام به سوخت رسانی گاز مایع کرده بود و مقامات دو بندر در همکاری با هم قوانین سوخت رسانی را در این دو بندر تنظیم کردند.
معاون پروژه یاد شده در بندر گوتنبرگ اعلام کرد: گاز مایع، در آینده سوخت اصلی حمل و نقل دریایی خواهد بود.
براساس این گزارش، با استفاده از سوخت گاز مایع، میزان سولفور و ذرات معلق خروجی از کشتی ها به نزدیک صفر می رسد و میزان نیتروژن و دی اکسید کربن نیز به ترتیب 90 تا 85 و 25 درصد کاهش می یابد.
سوخت رسانی گاز مایع در این بندر سوخت رسانی کشتی به کشتی را نیز شامل می شود.
مقامات این بندر پیش بینی می کنند یک یا دو بار در هفته پذیرای کشتی های با سوخت گاز مایع خواهند بود.
این گزارش در ادامه افزود: کشتی های با سوخت مایع در بندر گوتنبرگ مشمول 30 درصد تخفیف بر روی مخارج بندری می شوند.