۳۰ تير ۱۳۹۳ - ۱۶:۲۷

صید 4 هزار تن ماهی توسط شناورهای صید صنعتی

تاکنون حدود چهار هزار تن انواع ماهی غیر ماکول و ماکول طی صید صنعتی تابستانه در آبهای عمان صید شده است.
نویسنده: حسنا شمس آرا
کد خبر: ۴۸۷۱۳
صید 4 هزار تن ماهی توسط شناورهای صید صنعتی

امان الله حیات داوودی،مدیر عامل کنسرسیوم صید صنعتی و عضو کمیته عالی آّبزیان در گفتگو با خبرنگار مانا اظهار داشت: با مجوز سازمان شیلات ایران، صید صنعتی تابستانه با هفت فروند شناور از پانزدهم اردیبهشت ماه سال جاری در آبهای عمان آغاز شده است.
وی گفت: بر اساس آمار اعلام شده تاکنون سه هزار و 990 تن انواع ماهی ماکول و غیر ماکول از آبهای عمان توسط این کشتی ها صید شده است.
حیات داوودی خاطرنشان کرد: از این میان هزار و 680 تن ماهی ماکول صید شده و مابقی آن به ماهیان غیرماکول اختصاص داشته است.
به گفته مدیرعامل کنسرسیوم صید صنعتی، تمام ماهیان ماکول روانه بازار داخلی می شود و ماهیان غیر ماکول صادر خواهند شد.
وی یادآور شد: عمل آوری و بسته بندی ماهی ها نیز روی کشتی انجام می شود و ما تاکنون تمام ماهیان غیر ماکول صید شده را به سایر کشورها صادر کرده ایم.
این عضو کمیته عالی آبزیان در ادامه از افزایش صید ماهیان توسط شناورهای صید صنعتی نسبت به مدت مشابه در سال گذشته خبر داد و دلیل آن را مساعد تر بودن شرایط آب و هوایی اعلام کرد.
وی تصریح کرد: در سالهای گذشته 9 فروند کشتی صید صنعتی فعال بودند اما امسال به دلیل تعمیر و نگهداری ، دو فروند کشتی به طور موقت از دور صید خارج شدند.
حیات داوودی افزود:بنا بر مجوز سازمان شیلات ایران ،کشتیهای صید صنعتی تا پانزدهم شهریور ماه می توانند در آبهای دور به صید بپردازند.
به گفته عضو کمیته عالی آبزیان،طی هر دوره صید 45 روزه، 150 تن انواع ماهیان توسط کشتی های صید صنعتی صید می شود.
مدیر عامل کنسرسیوم صید صنعتی و عضو کمیته عالی آبزیان،با بیان اینکه در صید صنعتی از روش ترال استفاده می شود،خاطرنشان کرد:ماهی مرکب ،ریبون و اسکویید از جمله ماهیانی محسوب می شوند که به میزان زیادی توسط کشتهای صید صنعتی،صید می شوند.
وی با اشاره به اینکه صادرات ماهیان صید صنعتی در سال گذشته به دلیل افزایش قیمت دلار از سودآوری قابل قبولی برخوردار بود، تاکید کرد: پیش یبنی می شود به دلیل افزایش قیمت دلار، درآمد حاصل از صادرات در سال 93 به میزان قابل توجهی افزایش یابد.

ارسال نظرات
آخرین اخبار