۱۱ تير ۱۳۹۳ - ۱۳:۲۰

تکمیل پروژه احداث بندرصیادی بندرعباس

ادامه ساخت پروژه بندر صیادی بندرعباس به عنوان یکی از مهمترین بنادر صیادی کشور امسال از سر گرفته خواهد شد.
نویسنده: حسنا شمس آرا
کد خبر: ۴۸۳۸۸
تکمیل پروژه احداث بندرصیادی بندرعباس

سید مصطفی بهشتیان، مدیرکل اداره مطالعه و احداث بنادر صیادی سازمان شیلات ایران در گفتگو با خبرنگار مانا با بیان اینکه عملیات ساخت بندرصیادی بندرعباس از سال 79 آغاز شده است اظهار داشت: این پروژه تا کنون با پیشرفت 82 درصدی همراه بوده است.
وی ادامه داد: ادامه ساخت پروزه بندرصیادی بندرعباس به عنوان یکی از مهمترین بنادر صیادی کشور امسال نیز انجام خواهد شد.
به گفته بهشتیان، انجام عملیات اجرایی محوطه سازی، احداث تاسیسات زیربنایی،احداث ساختمان های پشتیبانی و نیز سایبان روی اسکله از جمله برنامه های در نظر گرفته شده برای ادامه ساخت بندر صیادی بندرعباس در سال جاری است.
وی در ادامه سخنان خود عنوان کرد: به منظورانجام پروژه های فوق در سال جاری از محل اعتبارات در نظر گرفته شده برای احداث پنج بندر صیادی استفاده خواهد شد.
وی تاکید کرد: از کل مبلغ مصوب پروژه های اداره کل مطالعه و احداث بنادر صیادی، 16 میلیارد و 800 میلیون ریال به پروژه های احداث بنادر صیادی تعلق دارد.
این مقام مسئول در سازمان شیلات ایران خاطرنشان کرد:موج شکن به طول هزار و 600 متر و اسکله لنج ها و قایق ها به طول 250 متر از جمله ویژگی های این بندرصیادی است.
مدیرکل اداره مطالعه و احداث بنادر صیادی سازمان شیلات ایران همچنین به انجام لایروبی به حجم 280 هزار متر مکعب در این بندر صیادی اشاره کرد.
وی یادآور شد: بر اساس طرح پیمانکار محطوه سازی به وسعت 10 هزار متر مربع و ساختمان ها و تاسیسات پشتیبانی در محوطه ای به وسعت 250 متر مربع انجام خواهد شد.
بهشتیان با تاکید بر اینکه بندر صیادی بندرعباس یکی از بزرگترین بنادر صیادی کشور محسوب می شود تصریح کرد: این بندر صیادی ظرفیت تخلیه پنج هزار و 500 تن صید را داراست.
این مقام مسئول در سازمان شیلات ایران، یادآور شد: همچون سایر پروژه های در دست انجام در بنادر صیادی، ساخت بندر صیادی بندرعباس نیز مطابق با طرح جامع بنادر صیادی انجام می شود.
وی خاطرنشان کرد: امیدواریم نیمه نخست سال آینده شاهد اتمام پروژه ساخت بندر صیادی بندر عباس پس از گذشت 15 سال باشیم.
مدیر کل اداره مطالعه و احداث بنادر صیادی سازمان شیلات ایران با بیان اینکه مدیریت و بهره بردای از بندر صیادی بندر عباس نیز پس از اتمام پروژه به بخش خصوصی واگذار می شود، تاکید کرد: در صورت انجام برنامه ریزیهای صحیح بندرصیادی بندرعباس قابلیت اجرای پروژه ای گردشگری را دارا خواهد بود.
گفتنی است،عملیات ساخت بندرصیادی بندرعباس که از سال 79 آغاز شده بود قرار بود در سال 87 به اتمام رسد که این امر به دلیل وجود برخی مشکلات که از جمله مهمترین آن عدم تخصیص اعتبارات به موقع بوده است، تحقق نیافت.

ارسال نظرات
آخرین اخبار