به گزارش مانا، معاملهگران کالا، روز دوشنبه، اعلام کردند که پایین بودن سطح آب، کشتیرانی را در طول رودخانه در جنوب دویسبورگ و کلن، محدود کرده است.
در کاوب، کشتیهای باری فقط میتوانستند با حدود ۵۰ درصد ظرفیت کامل و در دویسبورگ و کلن بین ۴۰ تا ۵۰ درصد ظرفیت کامل حرکت کنند.
آب کمعمق باعث میشود که اپراتورهای کشتی برای جبران عدم توانایی کشتیها در حرکت با بار کامل، به کشتیهای اضافی برای جابجایی محمولهها نیاز پیدا کنند که هزینه اضافی بر نرخ حمل بار ایجاد کرده و هزینههای صاحبان بار را افزایش میدهد.
به گفته معاملهگران، با این حال، محمولهها تحویل داده میشوند و بارها به جای یک کشتی، توسط چندین کشتی حمل میشوند.
راین یک مسیر مهم کشتیرانی برای کالاهایی مانند غلات، مواد معدنی، سنگ معدن، زغال سنگ و فرآوردههای نفتی، از جمله نفت گرمایشی است.
هفته جاری، دوباره موج گرمای شدیدی در بخشهایی از آلمان، از جمله در منطقه راین، پیشبینی میشود و دمای هوا در کلن ممکن است به ۴۰ درجه سانتیگراد برسد.
معاملهگران گفتند که هیچ بهبودی فوری در این وضعیت دیده نمیشود و سطح آب ممکن است بیشتر کاهش یابد.
بر اساس گزارش رویترز، شرکتهای آلمانی همچنین در تابستان ۲۰۲۲ میلادی، پس از خشکسالی و موج گرمای شدید که به پایین آمدن غیرمعمول سطح آب در رودخانه راین منجر شد، با محدودیتهای عرضه و مشکلات تولید مواجه شدند.