به گزارش خبرنگار مانا از بندرعباس، محمد محسنی در تشریح برنامههای ادارهکل میراثفرهنگی، گردشگری و صنایعدستی هرمزگان برای جذب گردشگر اظهار کرد: استان هرمزگان براساس داشتهها و ظرفیتهای طبیعی و با دارا بودن مزیتهای غالب دریایی و سواحل و آبی توانسته تا به امروز با تعامل و همکاری سازنده و همراهی با سازمانهای همکار در شهرهای ساحلی و غیر ساحلی و جزایر، زمینه ارائه خدمات مطلوب را به جامعه هدف، فراهم کند.
محسنی در خصوص کمبود شناور و امکانات در جزایر در زمان پیک سفر گفت: سفر به جزایر هدفمند نیست و براساس تابآوری اقلیم و جغرافیا اتفاق نمیافتد.
مدیرکل میراثفرهنگی، گردشگری و صنایعدستی هرمزگان افزود: هرچقدر مسافر آمد ما به جزایر میفرستیم، جزیره هم یک تابآوری دارد. وی اظهار کرد: جزیرهای که جمعیت آن ۵ یا ۶ هزار نفر است وقتی ۱۵ هزار نفر وارد آن میشود که سه برابر ظرفیت انسانی تقسیمات کشوری است، معلوم است که همهچیز در آن با کمبود مواجه میشود.
محسنی با اشاره به اینکه فرصتها را باید صیانت کرد و نه اینکه خدایناکرده نگاه گردشگر را منفی کنیم، افزود: باید بر اساس یک سبک و سیاق درستی کار بکنیم که بعدها به لحاظ اجرایی با چالش مواجه نشویم، باید یک کار کارشناسی و دقیق انجام شود که در حال انجام است. مدیرکل میراثفرهنگی، گردشگری و صنایعدستی هرمزگان عنوان کرد: هرمزگان وجه تمایزی با تمام ایران دارد و این است که هرمزگان ۹۹ درصد گردشگری دریایی ایران را پاسخ میدهد یعنی هیچ کجای ایران این مورد مشابه را ندارد.
او بابیان اینکه خیلی از کشورهای دیگر برای رفتن به جزایر سقف گذاشتهاند، افزود: مثلاً در ژاپن برای دیدن یک جزیره باید ۲ ساعت در نوبت بمانید.
محسنی در خصوص کمبود سرویسهای بهداشتی در جزایر گفت: سال گذشته هزارچشمه سرویس بهداشتی در سطح استان ساماندهی شد، اما ما نیروی نظارتی بر این سرویسهای بهداشتی نداریم، نگهداری با ارگانهای دیگر است و این پاسخگویی جمعی را میپذیرد.