۲۱ مهر ۱۴۰۳ - ۱۷:۱۳
نماینده مجلس خبرگان رهبری:

حمایت دولت از صنایع دریایی ضروری است

نماینده مردم شریف هرمزگان در مجلس خبرگان رهبری در بازدید از ایزوایکو بر اهمیت اقتصاد دریا محور در توسعه کشور و نقش ملموس ایزوایکو به عنوان بزرگترین زیرساخت صنایع دریایی کشور در تحقق این توسعه تأکید کرد.
کد خبر: ۱۰۰۵۵۸

حمایت دولت از صنایع دریایی ضروری است

 

به گزارش خبرنگار مانا از بندرعباس، آیت‌الله محسن ابراهیمی در بازدید از مجتمع کشتی‌سازی ایزوایکو اظهار کرد: مجموعه ایزوایکو به عنوان بزرگترین زیرساخت صنایع دریایی کشور، قطعاً در اقتصاد دریا محور نقش بی‌بدیلی دارد و این موضوع نه تنها برای توسعه هرمزگان بلکه برای کشور بسیار حیاتی است.

وی افزود: ساخت کشتی و سکو‌هایی که در این مجموعه انجام می‌شود، به‌ویژه در شرایط فعلی که اقتصاد دریامحور به عنوان یکی از اولویت‌های اصلی مورد تأکید مقام معظم رهبری (مدظله العالی) در برنامه هفتم توسعه قرار گرفته، اهمیت ویژه‌ای دارد.

نماینده مردم استان هرمزگان در مجلس خبرگان رهبری با تاکید بر اینکه هرمزگان به دلیل موقعیت جغرافیایی و ساحلی خود، ظرفیت‌های  زیادی در حوزه اقتصاد دریا و صنایع دریایی دارد اگر این ظرفیت‌ها به درستی مدیریت شود، می‌تواند به توسعه اقتصادی و ایجاد اشتغال گسترده در استان کمک کند، گفت: دولت و مجلس شورای اسلامی باید حمایت‌های جدی و همه‌جانبه‌ای از این مجموعه و سایر صنایع دریایی کشور داشته باشند.

آیت‌الله ابراهیمی با بیان اینکه مسئولین کشور و استان باید دست به دست هم دهند تا از طریق توسعه سواحل و تقویت اقتصاد دریامحور، به توسعه پایدار کشور کمک کنند، اضافه کرد: در بسیاری از کشور‌های دنیا، حدود ۷۵ تا ۸۰ درصد از ظرفیت دریا برای توسعه اقتصادی مورد استفاده قرار می‌گیرد، اما متأسفانه در کشور ما هنوز به میزان کافی از این ظرفیت بهره‌برداری نشده است.

وی همچنین به نقش حیاتی ایزوایکو در تحقق اقتصاد دریامحور اشاره کرده و گفت: حمایت از این مجموعه در واقع حمایت از جامعه و مردم است و امیدواریم که دولت، مجلس و حتی قوه قضاییه، با همدلی و همکاری، گام‌های مهمی در حمایت از صنایع دریایی و اقتصاد دریامحور بردارند تا کشور ما بتواند از ظرفیت عظیم دریا بهره‌مند شوند.

نماینده مردم هرمزگان در مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه ایزوایکو در مسیر توسعه کشور، نقش محوری خود را به خوبی ایفا می‌کند، افزود: هر فردی که دغدغه توسعه و اقتصاد کشور را دارد، باید از این نوع فعالیت‌های مهم و زیرساختی حمایت کند.

ارسال نظرات
آخرین اخبار