۰۹ مهر ۱۴۰۳ - ۱۴:۰۳
معاون فنی و نگهداری بنادر هرمزگان مطرح کرد؛

تحقق مأموریت‌های بندر شهید رجایی وابسته به عملکرد تجهیزات بندری و دریایی

معاون فنی و نگهداری اداره‌کل بنادر و دریانوردی استان هرمزگان گفت: اداره تعمیر و نگهداری تجهیزات دریایی بندر شهید رجایی تأثیر به‌سزایی در کاهش هزینه‌های تخلیه و بارگیری در بنادر داشته و عملکرد بهینه بنادر را تضمین می‌کند.
کد خبر: ۱۰۰۴۰۷

تحقق مأموریت‌های بندر شهید رجایی در گرو عملکرد تجهیزات بندری دریایی است

 

به گزارش مانا از بندرعباس، مهدی بروغنی با بیان اینکه بخش بزرگی از تحقق مأموریت‌های بندر شهید رجایی وابسته به عملکرد مناسب تجهیزات این بندر در بخش‌های بندری(خشکی) و دریایی است، اظهارکرد: اداره تعمیر و نگهداری تجهیزات دریایی بندر شهید رجایی تأثیر به‌سزایی در کاهش هزینه‌های تخلیه و بارگیری در بنادر داشته و عملکرد بهینه بنادر را تضمین می‌کند.
وی افزود: موضوع نگه‌داشت بنادر هر کشور از مهم‌ترین موضوعات ادامه عملیات پهلودهی و جداسازی کشتی‌ها و نفتکش‌ها بوده که نیاز به انواع شناور از جمله شناورهای خدماتی راهبردی دارد.
به گفته معاون فنی و نگهداری بنادر هرمزگان؛ چند نمونه از این شناورهای خدماتی در بنادر می‌توان به انواع یدک‌کش، لایروب، راهنمابر، بویه‌گذار، زباله‌روب چندمنظوره جمع‌آوری آلودگی نفتی و غیره اشاره کرد.
بروغنی گفت: امر تعمیر و نگهداری مستمر و انجام تعمیرات اساسی زیرآبی و ماشین‌آلات این شناورها و حفظ و آماده به‌کاری آن‌ها تمدید و به روزرسانی گواهینامه‌های ایمنی و همچنین رده‌بندی و سایر گواهینامه‌های مورد نیاز دریانوردی برعهده اداره تعمیر و نگهداری تجهیزات دریایی بندر شهید رجایی است.
به گفته وی؛ هرکدام از انواع شناورها وظیفه خاص خود را دارد به عنوان نمونه لایروب‎ها وظیفه حفظ عمق حوضچه‌ها و کانال‌های دسترسی را دارند.
معاون فنی و نگهداری بنادر هرمزگان اضافه کرد: یدک‌کش‌ها وظیفه پهلودهی و جداسازی و اسکورت و یدک‌کردن شناور را دارند که آماده به‌کار نگه داشتن آنها از مهم‌ترین امور اداره تعمیر و نگهداری تجهیزات دریایی است.
سرسره تعمیرات شناور مجتمع بندر شهید رجایی با ظرفیت بالاکشیدن شناورهای تا تناژ ۱۵۰۰ تن در سال ۱۳۶۷ در مجاورت موج شکن شرقی این بندر احداث شد.

ارسال نظرات
آخرین اخبار