۰۵ مهر ۱۴۰۳ - ۱۲:۰۲

آغاز طرح‌های تکثیر و نرسری ماهیان دریایی در شهرستان تنگستان

به مناسبت هفته دفاع مقدس عملیات اجرایی دو طرح تکثیر و نرسری ماهیان دریایی در شهرستان تنگستان آغاز شد.
کد خبر: ۱۰۰۳۳۳

آغاز طرح‌های تکثیر و نرسری ماهیان دریایی در شهرستان تنگستان

 

به گزارش خبرنگار مانا از بوشهر، همزمان با هفته دفاع مقدس با حضور استاندار بوشهر، معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار بوشهر، رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان، مدیرکل شیلات استان، فرماندار شهرستان تنگستان، برخی از مدیران کل دستگاه اجرایی استان عملیات اجرایی دو طرح تکثیر و نرسری ماهیان دریایی در شهرستان تنگستان آغاز شد.

مدیرکل شیلات استان بوشهر در این مراسم با اشاره به برنامه‌های شیلات استان بوشهر در جهت افزایش تولید در صنعت نوپای پرورش ماهی در قفس در استان اظهار داشت: پرورش ماهی از سال ۱۳۹۶ با ظرفیت ۲۵۰ تن در سواحل استان بوشهر آغاز شد و امروز با گذشت هفت سال این ظرفیت به ۱۲ هزار و ۷۵۰ تن رسیده  است.

عقیل امینی با بیان اینکه در حال حاضر ۸۹ قفس پرورش ماهیان دریایی در سواحل بوشهر نصب شده است  تصریح کرد: به زودی با افتتاح فاز دیگری از مگاپروژه پرورش ماهی در قفس استان که با همت اوقاف اجرا شده است، ظرفیت یک‌هزار تن نیز به این قابلیت اضافه می‌شود و این عدد به ۱۳ هزار و ۷۵۰ تن خواهد رسید.

وی در زمینه ظرفیت اشتغال به وجود آمده در بخش پرورش ماهی در قفس گفت: تا امروز ۴۲۵ نفر به‌صورت مستقیم در این زمینه اشتغال زایی شده است.

امینی کمبود بچه ماهی را یکی از مهم‌ترین چالش‌های این صنعت عنوان کرد و افزود: کمبود بچه ماهی موجب شده قفس‌های پرورش ماهی نتوانند با ظرفیت کامل تولید داشته باشند.

مدیرکل شیلات استان بوشهر ادامه داد: در همین راستا در سال گذشته دو طرح تکثیر و نرسری ماهیان دریایی کلنگ زنی و خوشبختانه امروز نیز دو طرح دیگر عملیات اجرایی آن آغاز شده است.

امینی در رابطه با ظرفیت تولید این دو طرح گفت: یکی از این دو طرح امروز با ظرفیت ۱۰ میلیون قطعه بچه ماهی دریایی و طرح دیگری نیز با ظرفیتی به اندازه ۵ میلیون قطعه خواهد بود که ان‌شاءالله با افتتاح این دو طرح در سال‌های آتی ۱۵ میلیون قطعه بچه ماهی دریایی به ظرفیت تولید استان افزوده خواهد شد.

وی از آغاز عملیات اجرایی پروژه دیگری در شهرستان دیلم خبر داد و گفت: به زودی و در همین ماه پروژه دیگری نیز در راستای تکثیر و نرسری ماهیان دریایی در شهرستان دیلم کلنگ زنی خواهد شد.

ارسال نظرات
آخرین اخبار