۲۳ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۱:۱۱

راه اندازی ترمینال کانتینری با آخرین فنّاوری و تجهیزات هوشمند در بوسان کره جنوبی

کره جنوبی هفتمین ترمینال کانتینری اتوماتیک با آخرین فنّاوری و تجهیزات آنلاین و هوشمند خود را طی مراسمی در بندر بوسان افتتاح کرد. با راه‌اندازی این تأسیسات جدید که به عنوان نقطه عطفی تلقی می‌شود بندر بوسان با سرمایه‌گذاری ۳۲ میلیاردی در آینده به یک بندر هوشمند جهانی و هاب لجستیک تبدیل خواهد شد.
کد خبر: ۹۸۷۱۳

راه اندازی ترمینال کانتینری با آخرین فنّاوری و تجهیزات هوشمند در بوسان کره جنوبی


به گزارش گروه بین‌الملل مانا به نقل از maritime-executive؛ در این ترمینال تمامی تجهیزات پایانه‌ها و جرثقیل‌ها از طریق  کنترل از راه دور اداره می‌شود و محموله‌ها از کشتی به صورت خودکار در بندر تخلیه و یا بارگیری می‌شود.

به گفته «یون سیوک یول» رئیس جمهور کره جنوبی در مراسم افتتاح این ترمینال تأکید کرد: این ترمینال ایمنی در بخش تخلیه و بارگیری را به طور قابل توجهی بالا برده و میزان حوادث را پایین می‌آورد.

به گفتۀ وی بندر بوسان که در سال ۲۰۰۶ میلادی افتتاح شده قرار است پایانه‌های قدیمی‌تر را به پایانه‌های دیجیتالی و خودکار تغییر داده  و طرح‌های توسعه ترمینال این بندر تا دستیابی به بندر هوشمند جهانی تا سال‌های ۲۰۴۰ و ۲۰۵۰  میلادی ادامه خواهد داشت که هزینه تکمیل این پروژه ۳۲ میلیارد دلار خواهد بو‌د.

بر‌اساس این گزارش در سال ۲۰۲۳ میلادی عملیات کانتینری بندر بوسان ۲۲.۷۵ میلیون TEU بود که با افزایش ۳.۱ درصدی مواجه شد.

در ادامه این گزارش آمده است رئیس جمهور «یون سیوک یول» در ادامه سخنان خود تأکید کرد: این کشور متعهد می‌شود سیستم مالیات بر تناژ را پیش از انقضا در پایان سال تمدید کند، زیرا مالیات بر تناژ به جای مالیات شرکتی برای شرکت‌های کشتیرانی اعمال می‌شود؛ بدین معنا که شرکت‌ها بر‌اساس تناژ خالض ناوگان مالیات پرداخت می‌کنند.

وی در پایان این مراسم  متعهد شد چهار میلیارد دلار بودجه دولتی برای خطوط کشتیرانی ملی کره جنوبی به منظور گسترس ناوگان و تبدیل سوخت آن‌ها به سوخت سبز اختصاص دهد.

شایان ذکر است با راه‌اندازی این ترمینال میزان  بهره وری بندر بوسان تا ۲۰ درصد افزایش می‌یابد.

ارسال نظرات
آخرین اخبار