۰۹ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۱:۰۴

ارائه خدمات گردشگری دریایی بنادر بوشهر به بیش از ۱۳۷ هزار نفر

مدیرکل بنادر و دریانوردی استان بوشهر گفت: در طرح گردشگری دریایی ایام نوروز در بنادر این استان از ۲۴ اسفندماه تاکنون به بیش از ۱۳۷ هزار نفر از مسافران نوروزی خدمات‌رسانی شده است.
کد خبر: ۹۸۶۴۰

ارائه خدمات گردشگری دریایی بنادر  بوشهر به بیش از ۱۳۷ هزار نفر


به گزارش خبرنگار مانا از بوشهر، محمد شکیبی نسب در بازدید از بنادر شمالی بوشهر با اشاره به اجرای طرح گردشگری دریایی در بنادر مختلف استان بوشهر اظهار داشت: از آغاز طرح گردشگری دریایی ایام نوروز بنادر گناوه، بوشهر، دیلم، کنگان و دیر بیشترین گردشگر دریایی استان را به خود اختصاص داده‌اند.

وی با اشاره به استفاده ۱۳۷ هزار مسافر از طرح گردشگری دریایی در استان بوشهر افزود: در بندر گناوه ۴۸ هزار نفر، بوشهر ۴۳ هزار، بندر دیلم ۲۴ هزار، کنگان ۲۰ هزار و در بندر دیر ۷۰۰ نفر از طرح گردشگری دریایی استفاده کرده‌اند که در این بین قایق‌های تفریحی با خدمات‌رسانی به حدود ۱۰۰ هزار نفر بیشترین سهم را داشته‌اند.

مدیرکل بنادر و دریانوردی استان بوشهر تصریح کرد: بعد از قایق‌های تفریحی، جت اسکی، موتورلنج و شناور‌های فلزی بیشترین سهم از طرح گردشگری ایام نوروز این استان را به خود اختصاص دادند.

شکیبی نسب ادامه داد: برای ایام نوروز با انجام بازرسی‌های فنی مجوز فعالیت ۱۴۱ شناور شامل ۱۳۰ قایق و ۱۱ موتور لنج سنتی و ۳۰ جت اسکی در طرح گردشگری ایام نوروز این استان صادر شده است.

وی بیان کرد: در طرح تسهیل گردشگری دریایی ویژه ایام نوروز با هدف افزایش ایمنی تردد، ۷۰۰ جلیقه نجات و ۶۵ حلقه نجات در اسکله‌های گردشگری استان بوشهر توزیع شده است.

مدیرکل بنادر و دریانوردی استان بوشهر تصریح کرد: برای این ایام همچنین هفت شناور ناجی، ۱۱ فروند شناور همیار ناجی و ۱۳ شناور آتشخوار در آماده‌باش کامل قرار دارند تا در صورت بروز حادثه در اسرع وقت خدمات مورد نیاز را ارائه کنند.

شکیبی نسب افزود: در مراکز مجاز ارائه خدمات گردشگری دریایی استان تاکنون کوچک‌ترین حادثه‌ای رخ نداده و انتظار می‌رود با تلاش شبانه روزی کارکنان این موفقیت ارزشمند تا پایان طرح تداوم داشته باشد.

وی عنوان کرد: از گردشگران نوروزی نیز انتظار است برای خدمات گردشگری دریایی از مراکز مجاز بنادر استان استفاده کنند چراکه فعالیت این مراکز در ایمنی کامل انجام می‌شود.

ارسال نظرات
آخرین اخبار