۲۱ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۵:۰۹
رئیس اتاق بازرگانی مازندران:

مصمم به توسعه صادرات از مسیر دریا هستیم

رئیس اتاق بازرگانی استان مازندران گفت: ما از اراده کشتیرانی دریای خزر برای کمک به توسعه صادرات از استان مازندران اطمینان کامل داریم.
کد خبر: ۹۸۵۵۰

مصمم به توسعه صادرات از مسیر دریا هستیم

به گزارش خبرنگار مانا؛ علی تقی‌پور در نشست «اقتصاد دریا محور در دریای خزر» که روز یکشنبه در محل کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران برگزار شد با بیان اینکه ما از اراده مصمم مدیران شرکت کشتیرانی دریای خزر برای کمک به توسعه صادرات از استان مازندران اطمینان کامل داریم، تصریح کرد: بخش‌خصوصی به مانند دوران دفاع مقدس و شیوع کرونا آماده همکاری همه‌جانبه با بخش‌های دولتی و غیردولتی برای توسعه اقتصادی و عبور از موانع تحریمی است.

وی ادامه داد: به این سبب از روزی که خط کشتیرانی مستقیم از سوی کشتیرانی دریای خزر به بنادر کشورهای حاشیه دریای خزر راه‌اندازی شد نسبت به حمایت از آن اقدام کردیم.

تقی‌پور با تاکید بر اینکه بخش‌خصوصی کماکان به حمایت‌های خود از حمل و نقل دریایی و کشتیرانی دریای خزر ادامه خواهد داد، افزود: انتظار ما از این شرکت این است که با استفاده از تجهیزات مناسب از جمله کانتینر یخچالی استاندارد اقدام به جابجایی محصولات باغی و کشاورزی صادراتی استان بزنند.

وی با یادآوری اینکه حمل‌و‌نقل جاده‌ای در حدود یک هفته بار صادراتی را به مقصد خود به ویژه در روسیه می‌رساند، خاطرنشان کرد: با این وجود برخی مسائل و مشکلات سیاسی از سوی کشورهای همسایه سبب می‌شود که روند صادرات زمینی با اختلال مواجه شود از این رو اقبال به حمل‌و‌نقل دریایی در دریای خزر ایجاد شده است.

رئیس اتاق بازرگانی استان مازندران یکی از مشکلات صادرکنندگان را زمان و هزینه حمل‌و‌نقل دریایی عنوان کرد و گفت: اگر به طریقی این مشکلات تعدیل شوند استقبال از حمل و نقل دریایی افزایش خواهد یافت.

وی برخی موانع بانکی و انتقال ارز را نیز از دیگر مشکلات حمل‌و‌نقل دریایی در دریای خزر دانست و افزود: این مشکل نیز باید با کمک بانک مرکزی و توافق بین صاحبان بار و کشتیرانی دریای خزر مرتفع شود.

تقی‌پور دیگر موضوعی که به گفته او روند توسعه حمل‌و‌نقل دریایی در دریای خزر را کُند کرده توسعه‌نیافتگی بنادر کشورهای حاشیه دریای خزر از جمله روسیه دانست و ادامه داد: این امر سبب شده که روند تخلیه و بارگیری در این بنادر بعضاً بیش از زمان پیش‌بینی شده طول بکشد و صادرکنندگان را از استفاده از حمل‌و‌نقل دریایی منصرف سازد.

رئیس اتاق بازرگانی استان مازندران در پایان اظهارات خود تاکید کرد: علیرغم تمام این کمبودها اراده بخش‌خصوصی بر این است که در راستای اجرای ابلاغیه توسعه دریا محور از سوی مقام معظم رهبری و در همکاری و همیاری با گروه کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران و شرکت کشتیرانی دریای خزر به ویژه مدیر ارشد این شرکت به روند توسعه حمل‌و‌نقل دریایی در استان مازندران ادامه دهد.   

ارسال نظرات
آخرین اخبار