۰۵ اسفند ۱۴۰۲ - ۰۹:۱۱

شرکت کشتیرانی دیانا عبور و مرور از کانال سوئز را متوقف کرد

شرکت کشتیرانی یونانی دیانا در بیانیه‌ای اعلام کرد که این شرکت نیز به دلیل بحران جاری در دریای سرخ، عبور و مرور کشتی‌هایش از کانال سوئز را متوقف کرده و از مسیر‌های آبی جایگزین برای رساندن کالا‌های مشتریان خود استفاده خواهد کرد.
کد خبر: ۹۸۴۳۴

شرکت کشتیرانی دیانا عبور و مرور از کانال سوئز را متوقف کرد

به گزارش مانا به نقل از رویترز، آناستاسیوس مارگارونیس رئیس شرکت کشتیرانی یونانی دیانا در بیانیه‌ای اعلام کرد که به دلیل خطرات فزاینده‌ای که در دریای سرخ کشتی‌های تجاری را تهدید می‌کند، تا اطلاع ثانوی عبور و مرور کشتی‌های این شرکت از این دریا و کانال سوئز را به حالت تعلیق در آورده است.

وی در این بیانیه خطاب به سرمایه‌گذاران این شرکت با یادآوری اینکه آنها باید منتظر سود کمتری باشند، یادآور شد: پیش از وقوع بحران در دریای سرخ، نزدیک به ۱۲ درصد از محموله‌های جهانی با عبور از کانال سوئز راهی مقاصد خود می‌شدند اما به دلیل خطراتی که کشتی‌های تجاری را در دریای سرخ تهدید می‌کند، شرکت‌های کشتیرانی مجبور به استفاده از مسیرهای طولانی‌تر شده‌اند که علاوه بر اینکه برنامه‌های این شرکت‌ها را مختل می‌کند، هزینه‌های آنها را نیز افزایش می‌دهد.

مارگارونیس در بیانیه خود با اشاره به اینکه ترانزیت کانال سوئز حدود ۴۰ درصد کاهش یافته است، خاطرنشان کرد: این امر ناشی از این است که چندین شرکت کشتیرانی از جمله خود ما عبور و مرور کشتی‌های خود از دریای سرخ و کانال سوئز را به حالت تعلیق درآورده‌ایم و روز به روز بر تعداد شرکت‌های کشتیرانی که ناچار به تعلیق رفت و آمد کشتی‌های خود از این کانال می‌شوند، افزوده می‌شود.

بر اساس این گزارش، شرکت کشتیرانی فرانسوی CMA CGM  نیز پیشتر عبور کشتی‌های خود از تنگه باب المندب در دریای سرخ را به دلیل خطرات امنیتی تا اطلاع ثانوی تعلیق کرده بود.

رویترز به نقل از یک منبع آگاه در این باره نوشت که این تصمیم پس از حملات اخیر انصارالله یمن از جمله حمله به شماری از کشتی‌های این شرکت فرانسوی اتخاذ شد.

شرکت CMA CGM یکی از بزرگترین شرکت‌های کشتیرانی دنیاست که پیش از این مسیر عبور کشتی‌های خود در دریای سرخ را تغییر داده و مسیر جنوب آفریقا را انتخاب کرده بود.

همچنین شرکت ژاپنی نیپون یوسن که بزرگترین شرکت کشتیرانی این کشور است نیز پیشتر اعلام کرده بود که عبور از دریای سرخ را به حالت تعلیق درآورده است.

از زمان شروع عملیات نظامی رژیم صهیونیستی علیه مردم غزه، ارتش یمن در حمایت از مقاومت ملت فلسطین چند کشتی رژیم صهیونیستی یا کشتی‌های حامل کالا که عازم سرزمین‌های اشغالی بود را در دریای سرخ و تنگه باب‌المندب هدف قرار داده است.

نیروهای ارتش یمن متعهد شده‌اند تا زمانی که رژیم اسرائیل حملات خود به غزه را متوقف نکند، حملات به کشتی‌های این رژیم یا کشتی‌های عازم سرزمین‌های اشغالی را در دریای سرخ ادامه خواهند داد.

آمریکا مدعی است که ائتلافی دریایی برای مقابله با عملیات ارتش یمن در دریایی سرخ ایجاد کرده است اما فرانسه، اسپانیا و ایتالیا با تائید خروج خود از این ائتلاف، از تحویل کشتی‌های جنگی خود به فرماندهی ایالات متحده خودداری کرده‌اند و تنها کشور عربی که حاضر به عضویت در آن شد، بحرین بود. آمریکا و انگلیس چندین بار به مواضعی در یمن حمله کرده‌اند.

ارسال نظرات
آخرین اخبار