روز جهانی کار و کارگر گرامی باد

      
۰۲ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۱:۰۶

درخواست قطر از کشورهای اروپایی و آسیایی برای سرمایه گذاری و خرید گاز LNG

قطر از تمامی سرمایه‌گذاران و خریداران اروپایی و آسیایی خواست تا نسبت به سرمایه‌گذاری برای استحصال و خرید گاز LNG اعلام آمادگی کنند.
کد خبر: ۹۸۴۱۸

درخواست قطر از کشورهای اروپایی و آسیایی برای سرمایه گذاری  و خرید گاز LNG


به گزارش گروه بین‌الملل مانا سایت ترید ویندز اعلام کرد: «سعد الکعبی»، وزیر انرژی و رئیس پروژه‌های قطر در یک کنفرانس مطبوعاتی گفت: این کشور آمادگی دارد قرارداد اضافی را غیر از آنچه تا‌کنون انجام شده برای توسعه پروژه فروش گاز با سرمایه گذاران و خریداران  اروپا یی و آسیا‌یی امضا کند.

وی با اشاره به اینکه قرار است با شرکای دیگر غیر از چین مشارکت در توسعه میدان گاز شمالی دریایی را به امضا برسانند تأکید کرد: این کشور در حال حاضر یکی از بزرگترین صادر کنندگان گاز طبیعی مایع در جهان است که ظرفیت تأمین سوخت مورد نیاز نیروگاه‌ها و تأسیسات را می‌تواند به سرانجام برساند، به گونه‌ای که قرار است در اواخر این دهه میزان تولید سالانه  گاز LNG به 126 میلیون تُن در سال برسد.

به گفته وی این کشور قرارداد فروش را با تعدادی از کشورها منعقد کرده و در تلاش است با سایر کشورها قراردادهایی امضا کند.

به گفته وی شرکت China Petroleum & Chemical Corp با امضای قرارداد خرید LNG از قطر طی 27 سال موافقت کرده و ممکن است به زودی قرارداد مشابهی با شرکت سینوپک چین دوباره منعقد شود.  

وی در پاسخ به این سؤال که در زمینه تهدید برای اعزام کشتی‌های حامل LNG در دریای سرخ چه تمهیداتی اندیشیده‌اید گفت: گاز LNG قطر بیشتر به سمت شرق جریان دارد در حالیکه محموله‌های عبوری دریای سرخ مربوط به خریداران غربی است که زمان بیشتری برای دریافت کالا صرف می‌شود‌.

ارسال نظرات
آخرین اخبار