۰۲ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۰:۱۴

بیانیه ۲۰ سازمان مردم نهاد دریایی برای پایان مسالمت آمیز بحران دریای سرخ

بیش از ۲۰ انجمن و فدراسیون و شورای مردم نهاد با امضای بیانیه‌ای از عوامل د‌رگیر در منطقه دریای سرخ و کشور‌های ساحلی خواستند تا تلاش خود را نسبت به حل مسالمت‌آمیز بحران در این دریا انجام دهند.
کد خبر: ۹۸۴۱۶

 

بیانیه ۲۰ سازمان مردم نهاد دریایی برای پایان مسالمت آمیز بحران دریای سرخ
به گزارش گروه بین‌الملل مانا به نقل از سایت safety4sea، در این بیانیه که به امضای بیمکو، فدراسیون انجمن دریانوردان، انجمن مالکان کشتی، انجمن بین المللی بنادر و ...  رسیده است  از دولت‌های محلی و بین‌المللی کشور‌های دارای پرچم، بنادر و سواحل در‌خواست دارند تا امکاناتی فراهم کنند که دریانوردان بتوانند به طور ایمن و سریع به کشور خود بازگردند، یا در منطقه تردد کنند.

در این بیانیه آمده است: صنعت دریانوردی یک مسئولیت جهانی است که نیازمند راه حل جهانی است، بنابراین این سازمان‌ها از جامعه بین‌المللی انتظار دارند تا دولت‌های محلی و منطقه‌ای برای حمایت از کشتیرانی بین‌المللی و تضمین ایمنی دریانوردان همکاری کنند تا کشتی‌ها بتوانند بدون تهدید از منطقه دریای سرخ عبورکنند، زیرا عبور از منطقه امن دریای سرخ حق بین‌المللی صنعت کشتیرانی است.

در ادامه این بیانیه با اشاره به اینکه ۲۵ دریانورد کشتی Galaxy Leader در حال حاضر نزد شبه نظامیان حوثی یمن گروگان گرفته شده‌اند از کشور‌ها درخواست شده تا از شبه نظامیان بخواهند خدمه کشتی Galaxy Leader را آزاد کنند.

همچنین آمده است وضعیت چالش برانگیز دریای سرخ با توجه به حملات مداوم به  کشتی‌ها، نگرانی‌ها را در تمامی جهان بیشتر کرده است و تا کنون تلاش‌های مورد نظر برای حل این بحران به هیچ نتیجه‌ای نرسیده است.

در پایان این اطلاعیه آمده است متاسفانه در حال حاضر برخی دریانوردان از اعزام به دریای سرخ خودداری کرده و یا در صورت اعزام خواستار افزایش دستمزد مضاعف و استفاده از بیمه جنگی هستند که تمامی این موارد هزینه‌های زیادی بر صنعت کشتیرانی تحمیل می‌کند.  

شایان ذکر است این بیانیه توسط انجمن‌های مردم نهاد زیر به امضا رسیده است.

انجمن مالکان کشتی آسیایی (ASA)، انجمن مالکان کشتی باهاما، BIMCO، اتاق بازرگانی دریایی، اتاق کشتیرانی آمریکا، انجمن بین المللی خطوط کروز (CLIA)، اتاق کشتیرانی قبرس، کشتیرانی دانمارکی، انجمن مالکان کشتی   (ECSA)، (فدراسیون انجمن‌های ملی کارگزاران و نمایندگان کشتی)، IFSMA، انجمن بین‌المللی بنادر و بندر‌ها (IAPH)، اتاق بین‌المللی کشتیرانی، انجمن بین‌المللی پیمانکاران دریایی (IMCA)، شورای بین‌المللی کارفرمایان دریایی (IMEC)، فدراسیون بین‌المللی کارگران حمل‌و‌نقل (ITF)، انجمن مالکان کشتی ژاپن (JSA)، شورای مالکان کشتی لیبریا (LSC)، کشتی داران نروژی انجمن (NSA) و انجمن مالکان کشتی سوئیس (SSA).

ارسال نظرات
آخرین اخبار