۲۹ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۵:۵۹

راه اندازی شرکت‌های امنیتی برای مقابله با دزدی‌های دریایی

نگرانی‌های امنیتی در مناطق مختلف مانند سومالی، خلیج گینه و سایر نقاط پرتردد آبی باعث شده تا شرکت‌های مشاوره نسبت به ایجاد و راه‌اندازی شرکت‌های امنیتی برای تأمین امنیت کشتی و خدمه تأسیس شوند، بر این اساس شرکت با به‌کارگیری نیرو‌های مسلح و دریافت مجوز‌های لازم در کشتی حضور دارند تا برنامه‌های امنیتی را بالا ببرند.
کد خبر: ۹۸۳۹۸

راه اندازی شرکت‌های امنیتی برای مقابله با دزدی‌های دریایی

به گزارش گروه بین‌الملل مانا به نقل از maritime-executive؛ «کریس چارنلی»، مدیر‌عامل گروه Ambrey در این زمینه گفت: این شرکت‌ها برای کمک به مالکان کشتی و اپراتور‌ها برای افزایش ایمنی و امنیت ایجاد می‌شود که این گروه با همکاری Inchcape Shipping Services قرار است شرکت‌هایی را با دریافت مجوز به منظور جلوگیری از تهدید‌هایی که برای خدمه کشتی و محموله مطرح می‌شود نسبت به تضمین ایجاد یک محیط امن دریایی اقدام کنند، این برنامه برای کمک به مدیریت تهدیدات در حال ظهور و طراحی به زودی اجرا می‌شود.

وی گفت: در حالیکه چالش‌های دریایی در دریای سرخ، منطقه سومالی و خلیج گینه توجه بین‌المللی را جلب کرده، سازمان‌هایی نیز مانند دفتر ReCaap در آسیا در گزارش خود یاد‌‍آور شد: تهدیدات برای دریانوردان در بسیاری نقاط جهان امکانپذیر است، اگرچه طی سال‌های قبل تا حدودی کاهش یافته بود، اما این تهدیدات در مناطقی مانند خلیج گینه، شرق سومالی، تنگه سنگاپور و بسیاری لنگرگاه‌ها در سراسر جهان به چشم می‌خورد.  

وی تأکید کرد: در این ارتباط شرکت Inchcape که ارائه دهنده خدمات بزرگی به حمل‌و‌نقل دریایی است به عنوان شرکت مشاور، آژانس‌های جدید بندری را به عنوان تأمین امنیت راه‌اندازی خواهد کرد و قرار است در این ارتباط بیش از ۸۵ درصد بنادر جهان در ۶۰ کشور مورد بررسی و مطالعه قرار گیرند تا مقاصد کلیدی برای راه‌اندازی شرکت‌ها تعیین شوند.  

«اسوند استنبرگ» یکی از مدیران شرکت‌های حمل‌و‌نقل Inchcape گفت: با ترکیب تخصص و فنّاوری و حضور جهانی مطمئن هستیم که پروتکل ایمنی در صنعت دریایی را دگرگون کنیم، عملیاتی که ایمن‌تر بوده و امنیت کشتی را تضمین خواهد کرد و در نهایت خدمات ارزشمندی به مشتریان ارائه خواهیم داد.  

وی در پایان گفت: با بررسی‌ها و مطالعات صورت گرفته امنیت کشتی‌ها را مورد ارزیابی و مطالعه قرار داده‌ایم و طرح امینت کشتی پس از بررسی به مالکان یا اپراتور‌های کشتی ارائه می‌شود و پس از بررسی با دریافت مجوز از سوی این شرکت و موافقت مالکان قرارداد با صاحبان کشتی امضا می‌شود. به منظور تضمین پروتکل کارآیی عملیات افزایش یافته و سعی می‌کنیم خطرات احتمالی برطرف شود.

ارسال نظرات
آخرین اخبار