۱۴ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۷:۲۹
مدیرکل بنادرو دریانوردی استان خوزستان:

قابلیت فوق‌العاده ترانزیت و ترانشیپ بندر امام به عراق، ترکیه و قفقاز

مدیرکل بنادرو دریانوردی استان خوزستان ضمن تشریح مزیت‌ها و قابلیت‌های بندر امام خمینی (ره)، فرصت‌های سرمایه‌گذاری بخش خصوصی در این بندر را اعلام کرد.
کد خبر: ۹۸۲۶۷
قابلیت فوق‌العاده ترانزیت و ترانشیپ بندر امام به عراق، ترکیه و قفقاز

به گزارش مانا، ابوطالب گرایلو با اشاره به اینکه بندر امام خمینی (ره) از مزیت‌های منطقه ویژه جهت تولید ارزش افزوده و همچنین شبکه گسترده ریلی و ایستگاه‌های تخلیه و بارگیری انواع کالا برخوردار است، اظهار داشت: این بندر مطلوب‌ترین بندر در کاهش زمان انتقال کالا به مراکز مصرفی کشور و از بیشترین ظرفیت تخلیه و بارگیری کالاهای اساسی برخوردار است.
مزیت‌ها و قابلیت‌های بندر امام خمینی (ره)
وی افزود: علاوه بر این بندر امام خمینی (ره) از قابلیت‌های ترانزیتی و ترانشیپی (کالاهای نفتی و غیرنفتی) به کشورهای عراق، ترکیه و حوزه قفقاز برخوردار و با بزرگترن منطقه ویژه اقتصادی پتروشیمی با ظرفیت تولید ۲۶ میلیون تن در سال همجوار است.
مدیرکل بنادرو دریانوردی استان خوزستان با بیان اینکه بندر امام خمینی (ره) دارای ۴۰ پست اسکله به طول ۷ کیلومتر است، عنوان کرد: مساحت اراضی بندر به ۱۱ هکتار می رسد و مساحت انبارها نیز در بخش ظرفیت درجا ۴ میلیون و ۶۰۰ هزار تن و در بخش ظرفیت سالانه معادل ۳۰ میلیون  تن است.
میزان عملیات تخلیه‌وبارگیری
گرایلو با اشاره به ظرفیت تخلیه و بارگیری بندر امام خمینی (ره) طی شش ماهه نخست سال جاری، اعلام کرد: در مجموع طی مدت مذکور ۲۰ میلیون و ۶۴۵ هزار و ۵۷۵ تن کالا شامل کالاهای اساسی، کانتینر، مواد نفتی، معدنی و شیمیایی، جنرال کارگو، مجتمع بندری و صنایع همجوار توسط ۶۵۹ شناور تخلیه و بارگیری شده است.
فرصت‌های سرمایه‌گذاری در بندر امام خمینی (ره)
وی در مورد فرصت‌های سرمایه‌گذاری (طرح و پروژه) بندر امام خمینی (ره) به منظور سرمایه‌گذاری بخش خصوصی، بیان کرد: احداث سردخانه ۱۰ هزار تنی، احداث کارخانه تولید خوراک دام، احداث کارخانه تولید کانتینر و احداث مرکز لجستیک کانتینر از جمله فرصت‌های سرمایه‌گذاری بخش خصوصی در بندر امام خمینی (ره) است.
مدیرکل بنادر و دریانوردی خوزستان با اشاره به اینکه احداث کارخانه تولید ملزومات بسته‌بندی از دیگر فرصت‌های سرمایه‌گذاری در بندر امام خمینی (ره) است، گفت: احداث کارخانه فرآوری و بسته‌بندی خوراکیان آبزیان، احداث کارخانه آرد و احداث مجتمع آب‌شیرین کُن از دیگر فرصت‌های سرمایه‌گذاری است که می‌توان به آن اشاره کرد.
ارسال نظرات
آخرین اخبار