روز جهانی کار و کارگر گرامی باد

      
۰۱ بهمن ۱۴۰۲ - ۰۹:۴۰

بررسی راه‌های کاهش تنش در دریای سرخ با حضور دبیرکل IMO و انجمن‌های کشتیرانی

نمایندگان خطوط کشتیرانی بزرگ، اتاق بین‌المللی کشتیرانی، مؤسسه بیمکو، انجمن بین‌المللی شرکت‌های نفتی، انجمن بین‌المللی کشتی‌های فله و شورای جهانی کشتیرانی در نشست با دبیرکل IMO ضمن اظهار نگرانی، راه‌های کاهش تنش در دریای سرخ را مورد بررسی قرار دادند.
کد خبر: ۹۸۱۴۹

بررسی راه‌های کاهش تنش در دریای سرخ با حضور دبیرکل IMO و انجمن‌های کشتیرانی

به گزارش گروه بین‌الملل مانا، سایت safety4sea به جزئیات این نشست پرداخته و نوشت در این جلسه «آرسنیو دومینگز»، دبیر‌کل سازمان بین‌المللی دریانوردی با اشاره به ناآرامی موجود در دریای سرخ و اظهار نگرانی از سرنوشت دریانوردان در این مسیر‌ها طی سخنانی گفت: دریانوردان قربانیان بی‌گناهی هستند که از وضعیت ناآرام در دریای سرخ رنج می‌برند.  به همین جهت باید سازمان‌های بین‌المللی کمک کنند تا آزادی دریانوردان در این منطقه حفظ و تجارت جهانی و جریان حمل کالا از طریق این دریا تضمین شود.  

وی با اشاره به اینکه شورای امنیت سازمان ملل باید به کمک کشور‌ها برای جلوگیری از تشدید بیشتر اوضاع در دریای شرخ بشتابد خواستار احتیاط و خویشتن داری طرفین برای بازگشت آرامش به این منطقه شد.

در این جلسه نمایندگان سازمان‌های شرکت کننده ضمن اشاره به دغدغه‌هایی که چالش‌های دریای سرخ در بین جامعه دریایی ایجاد کرده، پیشنهاد‌های لازم را برای برقراری امنیت در این منطقه ارائه کردند.

دبیرکل IMO در ادامه صحبت‌های خویش اعلام کرد: اخیراً با نمایندگان کشور‌های عضو منشور رفتار‌های دیپلماتیک جیبوتی درباره وضعیت دریای سرخ  دیدار و گفتگو داشته است و در این دیدار راه‌های کلیدی ایمنی دریانوردان، آزادی دریانوردان و کاهش تنش توسط کشور‌های منطقه بررسی شد.

شایان ذکر است در این نشست سازمان‌های کشتیرانی بزرگ مانند اتاق بین‌المللی کشتیرانی (ICS)، BIMCO، انجمن بین‌المللی دریایی شرکت‌های نفتی (OCIMF)، انجمن مالکان نفتکش‌های مستقل (INTERTANKO)، انجمن بین‌المللی مالکان کشتی‌های فله خشک (INTERCARGO)، انجمن بین‌المللی خطوط کروز (CLIA) و شورای جهانی کشتیرانی (WSC) حضور داشتند.

 نگرانی  پارلمان اروپا از  نا‌آرامی  در دریای سرخ

پارلمان اروپا با صدور قطعنامه‌ای خواستار تلاش‌های تمامی کشور‌ها و اتحادیه اروپا برای پایین آوردن میزان نگران کننده چالش‌ها و مشکلات در دریای سرخ شد که تحولات نگران کننده‌ای برای صنعت کشتیرانی به ارمغان آورده است.

«سوتیریس راپتیس»، دبیر‌کل اتحادیه اروپا در این زمینه گفت: متأسفانه حملات به کشتی‌ها تأثیر مستقیمی بر واردات و صادرات قیمت انرژی در اروپا گذاشته و ما نیاز فوری برای ایمن نگه داشتن مسیر‌های تجاری داریم، زیرا امنیت دریای سرخ برای اروپا کلیدی است.

ارسال نظرات
آخرین اخبار