۳۰ دی ۱۴۰۲ - ۱۲:۱۸

اوراق ۸۷ کشتی کانتینری در سال ۲۰۲۳

تعداد ۸۷ کشتی با مجموع ۱۶۷ هزار teu کانتینر در سال ۲۰۲۳ با سن بالای ۲۰ سال به یارد‌های اوراق اعزام شدند که نسبت به ۱۰۹۰۴ teu سال ۲۰۲۲ و ۱۶۵۰۰ teu سال ۲۰۲۱ با افزایش قابل توجهی روبه‌رو شد.
کد خبر: ۹۸۱۴۰

اوراق ۸۷ کشتی کانتینری در سال ۲۰۲۳

به گزارش گروه بین‌الملل مانا، مؤسسه آلفا‌لاینر در گزارش هفتگی خود اعلام کرد: با توجه به فراگیری کووید ۱۹ در سال‌های ۲۰۲۱ و ۲۰۲۲ میلادی میزان اوراق در این سال‌ها کمتر بود، زیرا مالکان ترجیح می‌دادند از هر کشتی قدیمی برای تجارت استفاده کنند.

گرچه آمار اوراق کشتی‌ها در سال ۲۰۲۳ میلادی پایین‌تر از انتظارات بود، اما با توجه به آمار سال‌های ۲۰۲۱ و ۲۰۲۲ میلادی ارقام مناسبی است.

از دید تحلیلگران آلفا‌لاینر از آن جایی‌که حمل‌و‌نقل کانتینری با ظرفیت مازاد مواجه است و قرار است ۲.۳ میلیون teu ظرفیت جدید به این صنعت اضافه شود آمار اوراق کشتی‌ها در سال گذشته پایین‌تر از انتظار می‌باشد.

بر‌اساس سفارشات در دست ساخت و قابل تحویل کشتی‌های کانتینری در سال ۲۰۲۴ میلادی باید در سال ۲۰۲۳ دو برابر ارقام اعلام شده کشتی به یارد‌های اوراق اعزام شود.

کارشناسان آلفا‌لاینر پیش‌بینی می‌کنند مناسب‌ترین آمار برای تخریب کشتی‌ها در سال ۲۰۲۴ میلادی حداقل باید به سطح ۳۷۵ هزار teu برسد.  

کشتی‌هایی که در سال ۲۰۲۳ میلادی اوراق شده بیشتر از سایز‌های پایین‌تر از ۱۰۰۰ teu شروع و تا ۵۰۰۰ teu ادامه داشته است که با توجه به محدودیت یارد‌های پاکستانی بیشتر آن‌ها جهت اسقاط به بنگلادش اعزام شدند.

 در این میان فعالترین خط کشتیرانی در زمینه اوراق شرکت msc است که در سال گذشته میلادی ۱۷ کشتی از ناوگان خود را با ظرفیت ۵۱۰۰۰ teu از ناوگان خود حذف کرد.  

دومین خط کشتیرانی وان‌های کره جنوبی بود که ۱۰ کشتی به ظرفیت ۱۲۵۶۰ teu به یارد‌های اسقاط بُرد.

تحلیلگران آلفا‌لاینر پیش‌بینی می‌کنند تخریب کشتی در سال ۲۰۲۴ میلادی با‌ید افزایش یابد، زیرا صنعت کانتینری با تحویل کشتی‌های نو چاره‌ای جز اسقاط کشتی‌های قدیمی با ظرفیت پایین ندارد.

قیمت اوراق کشتی به ازای هر تُن در سال ۲۰۲۳ میلادی در کشور‌های مختلف متفاوت بود به گونه‌ای که در کشور‌های پاکستان، هند و بنگلادش از ۴۰۰ دلار در هر تُن  از ابتدای سال ۲۰۲۳ میلادی شروع و در ماه‌های می‌و ژوئن سیر صعودی پیدا کرد و تا ۷۰۰ دلار رسید، اما در کشور ترکیه بین ۴۰۰ تا ۵۰۰ دلار در نوسان بود.   ­­

 

اوراق ۸۷ کشتی کانتینری در سال ۲۰۲۳

اوراق ۸۷ کشتی کانتینری در سال ۲۰۲۳
اوراق ۸۷ کشتی کانتینری در سال ۲۰۲۳

ارسال نظرات
آخرین اخبار