۳۰ دی ۱۴۰۲ - ۰۸:۵۷

توقیف شناور صیادی با هفت تُن ماهی قاچاق در خلیج فارس

مدیرکل شیلات خوزستان از کشف و توقیف هفت تُن ماهی قاچاق که به صورت غیرقانونی و با استفاده از روش‌های مخرب در آب‌های شمال غرب خلیج فارس صید شده بود خبر داد.
کد خبر: ۹۸۱۳۸

 

توقیف شناور صیادی با هفت تُن ماهی قاچاق در خلیج فارس

مرتضی سوری در گفتگو با خبرنگار مانا افزود: مأموران حفاظت از منابع آبزیان شیلات و دریابانی در جریان گشت‌زنی در صیدگاه‌های شمال غرب خلیج فارس، به یک فروند شناور صیادی مظنون به صید غیرقانونی (قاچاق) مشکوک و آن را متوقف کردند.
وی گفت: در جریان بازرسی از این شناور، هفت تُن ماهی دریایی کشف و ضبط و از ادامه فعالیت این شناور متخلف جلوگیری به عمل آمد.
مدیرکل شیلات خوزستان ارزش این محموله قاچاق ماهی را ۲۱ میلیارد ریال عنوان کرد و افزود: پرونده‌ای برای این شناور متخلف تشکیل شده که به به زودی به مرجع قضایی ارسال می‌شود.
سوری با بیان اینکه در این ارتباط سه متهم به صید به غیرقانونی بازداشت شدند افزود: متهمان با هدف فروش و قاچاق ماهی به کشور‌های حوزه خلیج فارس، خارج از قوانین و مقررات شیلات صید کرده بودند.
صید غیرمجاز، استفاده از روش‌های غیرقانونی صید همچون ترال، ورود شناور‌های خارجی به محدوده صیدگاه‌های کشور، قاچاق صید، سنگینی ناوگان صید و صیادی، فعالیت شناور‌ها و قایق‌های فاقد پروانه و صید در زمان ممنوعیت از چالش‌های صید و صیادی در خوزستان است.

ارسال نظرات
آخرین اخبار