۱۸ دی ۱۴۰۲ - ۱۰:۵۱

توسعه پرورش ماهی در قفس‌های کوچک در روستا‌های بوشهر

استاندار بوشهر گفت: پرورش ماهی در قفس‌های کوچک در روستا‌های ساحلی استان بوشهر با مشارکت شیلات و مردم توسعه داده می‌شود.
کد خبر: ۹۸۰۲۵

توسعه پرورش ماهی در قفس‌های کوچک در روستا‌های بوشهر

 

به گزارش خبرنگار مانا از بوشهر، احمد محمدی‌زاده  در حاشیه بازدید از طرح‌های پرورش ماهی در قفس در روستا‌های ساحلی تنگستان اظهار داشت: پرورش ماهی در قفس یک تجربه موفق در استان بوشهر بوده و بویژه در دو سال اخیر رشد محسوسی در این عرصه داشته‌ایم.

وی افزود: همه سواحل ما ظرفیت پرورش ماهی در قفس را دارند و با مشارکت جوانان روستایی شاهد موفقیت خوبی نیز هستیم.

استاندار بوشهر خاطر نشان کرد: در طرح پرورش ماهی، از قفس‌های ۲۵ تُنی به بالا استفاده شده و به عمق بالای آب دریا در خلیج فارس نیز نیاز دارند و در نتیجه میزان سرمایه گذاری برای خرید قفس، تأمین غذای ماهی و تأمین بچه ماهی بالاتر می‌رود که برای روستاییان و اقشار ضعیف قابل تأمین نیست.

محمدی‌زاده از اجرای طرح ابتکاری پرورش ماهی در قفس در روستا‌های ساحلی استان بوشهر خبر داد و تصریح کرد: شیلات و حوزه اقتصادی استانداری و فرمانداران دنبال الگوی قفس‌های کوچک‌تر که در عمق کمتر نیز قابل پرورش باشد بودند که با حرکت ابتکاری جوانان روستا‌های ساحلی تنگستان به نتایج خوبی رسیده‌ایم.

استاندار بوشهر ابراز داشت: با همکاری بنیاد برکت در بخش مرکزی تنگستان، جوانان اقدام به ساخت قفس‌های ابتکاری کردند و بچه ماهی را از دریا صید کردند و در واقع زنجیره ارزش را نیز کامل کردند.

وی اضافه کرد: ماهی بومی هامور که کیفیت بالایی دارد را در این منطقه پرورش دادند و ماهی‌های چند کیلویی را در قفس‌ها، تولید کردند که ارزش اقتصادی خوبی دارد.

استاندار بوشهر افزود: امیدوارم با ارائه خدمات و تسهیلات بهتر، این صنعت را در سایر روستا‌های ساحلی نیز توسعه دهیم و از کارآفرینان روستایی می‌خواهیم در این حرکت ابتکاری، مشارکت داشته باشند.

محمدی‌زاده یادآور شد: امیدوارم در سایر روستا‌های ساحلی نیز این طرح اجرایی و عملیاتی شود.

ارسال نظرات
آخرین اخبار