۱۸ دی ۱۴۰۲ - ۱۵:۵۷

صادرات ۱۳۲ هزار تن آبزی از ابتدای امسال /خوراک آبزیان در صدر محصولات صادراتی شیلات

معاون وزیر جهاد کشاورزی و رئیس سازمان شیلات ایران گفت: طی هشت ماهه نخست امسال 132 هزار تُن صادرات آبزیان صورت گرفته است که در این میان صادرات خوراک آبزیان بیشترین رقم وزنی صادرات را به خود اختصاص داده است.
کد خبر: ۹۸۰۱۲

صادرات ۱۳۲ هزار تن آبزی از ابتدای امسال /خوراک آبزیان در صدر محصولات صادراتی شیلات


سید حسین حسینی در گفتگو با خبرنگار مانا اظهار داشت: بر‌اساس آخرین آمار اخذ شده طی هشت ماهه نخست امسل در مجموع ۱۳۲ هزار تُن انواع آبزیان صادر شده است که این آمار در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته رشد ۱۴ درصدی را نشان می‌دهد.

معاون وزیر جهاد کشاورزی و رئیس سازمان شیلات ایران، ارزش صادرات آبزیان را طی این مدت، ۲۳۴ میلیون دلار اعلام کرد و گفت: این آمار در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته با رشد ۶ درصدی همراه بوده است.

حسینی با اشاره به اینکه خوراک آبزیان در صدر بیشترین میزان صادرات قرار دارد، بیان داشت: در رتبه‌های بعدی صادرات به ترتیب به میگو، ماهیان یال اسبی، کپور ماهیان و قزل آلا اختصاص دارد.

این مقام مسئول در سازمان شیلات ایران با اشاره به اینکه ۷۰ درصد صادرات محصولات شیلاتی به کشور‌های عراق، چین، امارات و روسیه انجام می‌شود، اذعان داشت: امیدواریم با توسعه بازار‌های هدف شاهد افزایش هر چه بیشتر محصولات شیلاتی کشور باشیم.

وی یادآور شد: همچنین ارزش واردات نیز در این مدت ۱۲ هزار تُن به ارزش  ۴۰ میلیون دلار بوده که با مقایسه این ارقام، تراز بازرگانی خارجی آبزیان مثبت ۱۹۵ میلیون دلار برآورد می‌شود؛ واردات محصولات شیلاتی از لحاظ وزنی رشدی نزدیک به صفر درصد و از لحاظ ارزشی یک درصد نسبت به مدت مشابه سال گذشته کاهش داشته است.

ارسال نظرات
آخرین اخبار