۱۹ دی ۱۴۰۲ - ۱۲:۵۶

گردش مالی صنعت شیلات ۱۵۰ هزار میلیارد تومان اعلام شد

معاون وزیر جهاد کشاورزی و رئیس سازمان شیلات ایران، گردش مالی در حوزه صنعت شیلات را ۱۵۰ هزار میلیارد تومان با ۲۵۰ هزار نفر شاغل که ۱۳۶ هزار نفر در حوزه صید و صیادی و ۱۱۴ هزار نفر در حوزه آبزی پروری فعالیت دارند، اعلام کرد.
کد خبر: ۹۸۰۱۱

گردش مالی صنعت شیلات ۱۵۰ هزار میلیارد تومان اعلام شد

سید حسین حسینی در گفتگو با خبرنگار مانا در خصوص وضعیت فعلی صنعت شیلات کشور گفت: در حال حاضر تولید سالانه آبزیان کشور یک میلیون و ۳۵۲ هزار تُن است.

معاون وزیر جهاد کشاورزی و رئیس سازمان شیلات ایران، ادامه داد: از این میزان تولید، ۷۵۱ هزار تُن در حوزه صید و صیادی و ۶۰۱  هزار تن به حوزه آبزی پروری اختصاص دارد.

به گفته این مقام مسئول در سازمان شیلات ایران، همچنین از این میزان تولید ۱۸۱ هزار تُن با ارزآوری ۶۰۵ میلیون دلار سالانه صادرات صورت می‌گیرد.

حسینی همچنین در خصوص تولید ماهیان زینتی که جزء مشاغل مهم خانگی صنعت شیلات است، بیان داشت: هم اکنون سالانه  ۳۲۳ میلیون قطعه ماهیان زینتی تولید می‌شود که صادرات آن ۴۷۵ هزار دلار ارزآوری برای کشور به دنبال دارد.

وی یادآورشد: آمار‌ها حاکی از آن است که گردش مالی سالیانه تولید ماهیان زینتی حدود ۶ هزار و ۲۰۰ میلیارد تومان است که در نوع خود ظرفیت بزرگی در صنعت شیلات محسوب می‌شود.

رئیس سازمان شیلات ایران، گردش مالی در حوزه صنعت شیلات را ۱۵۰ هزار میلیارد تومان با ۲۵۰ هزار نفر شاغل که ۱۳۶ هزار نفر در حوزه صید و صیادی و ۱۱۴ هزار نفر در حوزه آبزی پروری فعالیت دارند، اعلام کرد.

ارسال نظرات
آخرین اخبار