۱۳ دی ۱۴۰۲ - ۱۲:۰۵
فرمانده نیروی دریایی ارتش مطرح کرد:

پیمایش اقیانوس‌ها یکی از مهم‌ترین دستاورد‌ها و اقدامات ناوگروه ۸۶

فرمانده نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران یکی از مهم‌ترین دستاورد‌ها و اقدامات ناوگروه ۸۶ را در حرکت اقتداری و پیمایش اقیانوس‌ها دانست و گفت: این مهم توان و اقتدار نظامی، ایمنی، امنیت و دانش ایران را نشان داد.
کد خبر: ۹۷۹۸۳

پیمایش اقیانوس‌ها یکی از مهم‌ترین دستاورد‌ها و اقدامات ناوگروه ۸۶

 

به گزارش خبرنگار مانا از بوشهر،  امیر دریادار شهرام ایرانی در همایش اقتدار ۳۶۰ درجه در دانشگاه خلیج فارس بوشهر به تبیین دستاورد‌های ناوگروه ۸۶ جمهوری اسلامی ایران پرداخت و اظهار داشت: یکی از نشانه‌های اقتدار هر کشوری پرچم آن کشور است که ما با این حرکت توانستیم پرچم ایران را به دورترین آبراهه‌های جهان به نمایش بگذاریم.

وی با بیان اینکه ما اقتدار دینی و فرهنگی خود را نیز به کشور‌ها نشان دادیم تصریح کرد: زمانی که ناو ایران اسلامی برای اولین بار به بندر ریودوژانیرو در برزیل رفت و مقامات آنجا با توجه به حسن رفتار کارکنان ما مدت اقامت را از ۲ روز به ۷ روز افزایش دادند که در عرف بین‌المللی بی‌سابقه است و زمانی هم که بدرقه کردند گفتند تا به حال چنین سربازان دریایی را تجربه نکرده بودیم.

فرمانده نیروی دریایی ارتش اضافه کرد: بیشترین صرفه‌جویی در مأموریت اقتدار ۳۶۰ درجه رقم خورد. از جمله در مصرف سوخت که بیشترین سهم را در هزینه‌های ناوگروه دارد و اگر بخواهیم با یک نیروی دریایی خارجی که بتواند این مأموریت را انجام دهد مقایسه کنیم واقعاً هزینه آن‌چنانی در قبال اقتداری که تولید کرده نداشته است.

دریادار ایرانی بیان کرد: ما دستاورد‌هایی داشتیم که در همه حوزه‌ها در کشور قابل استفاده و در اقتصاد اثرگذار است و وزیر علوم اظهار کرد اگر همین یک دستاورد باشد بسیار آورده برای کشور دارد.

وی افزود: تقریباً دو ماه بعد از این مأموریت در سواحل برزیل آمریکایی‌ها خواستند یک شناور نفتکش ما را مورد بازرسی قرار دهند. تیم اسکورت ما روی شناور بود و وقتی پشت بی‌سیم اعلام کردند تیم اسکورت نیروی دریایی ارتش ایران روی این نفتکش مستقر است فقط ۲۴ ساعت دنبال کردند و بعد جدا شدند و رفتند، درحالی که ارتش آمریکا رسماً سابقه دزدیدن نفتکش ما را داشت. تأثیر این روی اقتصاد مشخص است و دشمن این حساب را می‌کند که اگر اقدامی کند با او مقابله می‌شود.

فرمانده نیروی دریایی ارتش خاطرنشان کرد: براساس تأکیدات مقام معظم رهبری در خصوص امنیت دریایی ما امروزه می‌توانیم ادعا کنیم که با تکیه بر تجربه و دانش بومی کشور تسلط کافی برای برقراری امنیت در دریا‌ها را داریم.

امیر دریادار ایرانی افزود: ما دانشگاه‌ها را پشتیبان اقتدار و امنیت کشور می‌دانیم.

وی بیان کرد: ما در حوزه‌های آبزی پروری نیز برای تعامل با دانشگاه اعلام آمادگی می‌کنیم. همچنین امنیت سایبری، هوشمندسازی و استفاده از هوش مصنوعی نیز از اولویت‌های ما در نیروی دریایی است و ما نیز علاقمندیم بیشتر از ظرفیت‌های آموزشی و پژوهشی دانشگاه استفاده کنیم.

امیر دریادار ایرانی افزود: همکاری با شرکت‌های دانش بنیان و استفاده از دانش و مهارت نیرو‌های علمی جوان کشور نیز برای ما اهمیت ویژه‌ای دارد و آن‌ها را موتور محرک نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی می‌دانیم.

ارسال نظرات
آخرین اخبار