روز جهانی کار و کارگر گرامی باد

      
۲۹ آذر ۱۴۰۲ - ۱۵:۰۸

ورود کشتی‌های اسرائیلی به بنادر مالزی ممنوع شد

نخست وزیر مالزی امروز، ۲۰ دسامبر، با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد که کشورش مانع از ورود شرکت کشتیرانی اسرائیل به بنادر کشور خواهد شد.
کد خبر: ۹۷۸۷۹

ورود کشتی‌های اسرائیلی به بنادر مالزی ممنوع شد

به گزارش گروه بین‌الملل مانا، «انور ابراهیم»، نخست وزیر مالزی، در این بیانیه اعلام کرد: «دولت مالزی تصمیم گرفت شرکت کشتیرانی اسرائیلی را از پهلوگیری در بنادر خود منع کند.»
ابراهیم همچنین گفت: کابینه مالزی در سال ۲۰۰۲ میلادی اجازه ورود و پهلوگیری به کشتی‌های اسرائیلی را داده بود، اما دولت اکنون تصمیم گرفته است که تمام تصمیمات قبلی در مورد این شرکت کشتیرانی را لغو کند.
نخست‌وزیر مالزی گفت: این تحریم‌ها در پاسخ به اقدامات اسرائیل است که اصول اولیه بشردوستانه را نادیده می‌گیرد و قوانین بین‌المللی را از طریق کشتار مداوم علیه فلسطینیان نقض می‌کند.
بر همین اساس دولت مالزی اعلام کرد که کشتی‌های حامل پرچم اسرائیل را در بنادر خود نمی‌پذیرند. همچنین کشتی‌های مسیر اسرائیل از بارگیری محموله در مالزی منع می‌شوند.
ابراهیم گفته است که این ممنوعیت‌ها بر فعالیت تجاری کشور تأثیری نخواهد گذاشت.
با توجه به تهدیدات و حملات گروه انصارالله یمن، شرکت کشتیرانی اسرائیل تصمیم گرفت مسیر کشتیرانی خود را تغییر دهد تا از تنگه باب المندب عبور نکند. بنابراین این شرکت مسیر طولانی‌تر را در اطراف قاره آفریقا را برگزیده است.
در بیانیه شرکت کشتیرانی اسرائیل آمده است: «با توجه به تهدید تجارت جهانی و مسیرهای ترانزیتی در دریای سرخ، این شرکت اقدامات پیشگیرانه موقتی را برای اطمینان از ایمنی خدمه، کشتی‌ها و محموله مشتریان خود با تغییر مسیر برخی از کشتی‌های خود انجام می‌دهد».
همچنین، در پاسخ به تهدیدات انصارالله یمن در دریای سرخ علیه کشتی‌های مرتبط با اسرائیل، ایالات متحده ائتلافی چندملیتی را برای محافظت از جریان تجارت دریایی ایجاد کرده که شامل برخی از کشورهای عربی و اروپایی است.
باید توجه داشت که با افزایش حملات در دریای سرخ و باب المندب، بسیاری شرکت‌های بزرگ ترابری دریایی مانند مرسک دانمارک انتقال کالا به اسرائیل را متوقف کرده‌اند.
منبع: کریدل

ارسال نظرات
آخرین اخبار