۲۴ آذر ۱۴۰۲ - ۱۳:۰۵

توسعه گردشگری ساحلی و هوایی در سیریک / ایجاد زیرساخت‌های توریسم دریایی در سواحل سیریک

مدیر کل اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان هرمزگان از پایان عملیات اجرایی ۳ پروژه زیرساخت گردشگری در شهرستان سیریک خبر داد و گفت: این زیر ساخت‌ها با اعتباری بالغ بر ۲۸ میلیارد ریال به بهره برداری رسیده است.
کد خبر: ۹۷۸۱۵

توسعه گردشگری ساحلی و هوایی در سیریک / ایجاد زیرساخت‌های توریسم دریایی در سواحل سیریک


محمد محسنی در گفتگو با خبرنگار مانا با اشاره به ظرفیت‌های توریسم دریایی در استان هرمزگان، شهر ساحلی سیریک را یکی از جذاب‌ترین مناطق استان جهت توسعه فعالیت‌های توریستی اعلام کرد و گفت: همچنین شهر سیریک به دلیل برخورداری از سواحل خلیج فارس و نیز واقع شدن در محدوده سواحل مکران یکی از سواحل مهم برای توسعه گردشگری ساحلی، دریایی و هوایی است.

مدیرکل اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان هرمزگان ادامه داد: بر همین اساس توسعه زیرساخت‌های گردشگری در سواحل یکی از برنامه‌های مهم استان است که در این راستا جلسات مشترکی با شهردار و رئیس شورای شهر سیریک برگزار شده است.

وی با بیان اینکه سواحل سیریک از قابلیت ایجاد سایت گردشگری هوایی برخوردار است، بیان داشت: فعال‌سازی سایت گردشگری هوایی در محدوده سواحل سیریک در دستور کار اداره کل میراث فرهنگی هرمزگان قرار دارد که این سایت علاوه بر رونق اقتصادی می‌تواند در ایجاد اشتغال پایدار و رونق بیش از پیش صنعت گردشگری مؤثر باشد.

محسنی در ادامه گفته‌های خود به تکمیل زیرساخت گردشگری پارک ساحلی شهر سیریک توسط اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان هرمزگان اشاره کرد و گفت: ایجاد و تکمیل زیرساخت‌های گردشگری در ساحل سیریک نقش مهمی در جذب و ماندگاری گردشگران در این شهر خواهد داشت.

مدیر کل اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان هرمزگان اظهار امیدواری کرد: به زودی شاهد افزایش حضور سرمایه گذاران بخش خصوصی و نیز تسریع در روند صدور مجوز‌ها و موافقت اصولی برای ایجاد تأسیسات گردشگری به سرمایه‌گذاران در سیریک باشیم.

این مقام مسئول در استان هرمزگان در ادامه گفته‌های خود از پایان عملیات اجرایی سه پروژه زیرساخت گردشگری در شهرستان سیریک خبر داد و گفت: این زیر‌ساخت‌ها با اعتباری بالغ بر ۲۸ میلیارد ریال به بهره برداری رسیده است.

محسنی خاطرنشان ساخت: این زیر‌ساخت‌ها شامل تکمیل زیرساخت و ساماندهی ساحل گروک، تکمیل زیرساخت ساحل سیریک و ایجاد زیر ساخت در روستای طاهرویی بوده  که اعتبار این زیرساخت‌ها از محل سفر رئیس جمهور به استان و اعتبارات ملی و استانی پرداخت شده است.

وی تصریح کرد: تکمیل محوطه‌سازی با کف پوش بتنی به متراژ هزار و ۴۰۰ متر مربع در پارک ساحلی سیریک، محوطه‌سازی و پیاده رو به متراژ هزار و ۲۰۰ متر مربع در پارک ساحلی گروک، فاز اول برق رسانی به ساحل طاهرویی به طول دو هزار و ۴۰۰ متر از جمله زیرساخت‌های گردشگری در شهرستان سیریک هستند.

به گفته مدیر کل اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان هرمزگان، گردشگری سیریک با ایجاد زیرساخت گردشگری می‌تواند یک عامل مهم برای رونق اقتصادی و توسعه منطقه‌ای با افزایش تعداد گردشگران و ایجاد فرصت‌های شغلی جدید در این منطقه باشد.

ارسال نظرات
آخرین اخبار