۲۹ آبان ۱۴۰۲ - ۰۹:۴۷

ممنوعیت فعالیت شناور‌ها در بندر بحرکان هندیجان

فرماندار هندیجان گفت: باتوجه به هشدار هواشناسی دریایی سطح نارنجی، فعالیت شناور‌های صیادی، تفریحی و مسافری در بندر بحرکان ممنوع است.
کد خبر: ۹۷۵۹۳

ممنوعیت فعالیت شناور‌ها در بندر بحرکان هندیجان

به گزارش خبرنگار مانا، حسین بحرکانی به خبرنگاران رسانه‌ها گفت: باتوجه به صدور هشدار هواشناسی سطح نارنجی شماره ۲۸ دریایی سازمان هواشناسی کشور مبنی بر افزایش وزش باد و افزایش ارتفاع امواج از  روز سه شنبه ۳۰ آبان، دریاروی به منظور پیشگیری از حوادث دریایی ممنوع خواهد بود.

 وی افزود: با توجه به اینکه در این مدت از ورود شناور‌ها به دریا و فعالیت آن‌ها در زمینه‌های صیادی، تفریحی و مسافری ممانعت خواهد شد، انتظار می‌رود صیادان و ملوانان نیز به هشدار‌ها برای حفظ سلامت جان خود توجه کنند.

بحرکانی ادامه داد: همچنین تردد، توقف، اسکان، شنا و هر نوع فعالیت تفریحی شهروندان و گردشگران در حاشیه، بستر و مجاورت خط ساحلی و فرا‌ساحلی ممنوع خواهد بود.

بنا به گزارش مرکز پیش‌بینی هواشناسی خوزستان، افزایش وزش باد جنوب شرقی (بیشینه سرعت باد تا ۳۲ نات) و افزایش بیشینه ارتفاع امواج در سواحل تا ۲.۵ متر و دور از سواحل تا ۳ متر و رخداد رگبار و رعد و برق در منطقه اثر مناطق ساحلی و دور از ساحل استان خوزستان در شمال غرب خلیج فارس، تردد همه شناور‌های صیادی سبک، نیمه سنگین و قایق‌های صیادی، مسافربری و تفریحی از بازه زمانی یاد شده ممنوع است.

سامانه بارشی که با لایه‌های میانی جو به خوبی همراهی می‌شود سبب بارش‌های متناوب در مناطق ساحلی خوزستان خواهد شد و احتمال آبگرفتگی برخی مناطق دور از انتظار نیست.

ارسال نظرات
آخرین اخبار