۱۸ آبان ۱۴۰۲ - ۱۰:۰۹

فراهم شدن تردد شناور‌های ۵ هزار تُنی در بندر گناوه

مدیرکل بنادر و دریانوردی استان بوشهر پیشرفت فیزیکی طرح توسعه جامع بندر گناوه را ۱۰ درصد اعلام کرد و گفت: با تکمیل این طرح امکان تردد شناور‌های پنج هزار تُنی در بندر گناوه فراهم می‌شود.
کد خبر: ۹۷۴۹۹

فراهم شدن تردد شناور‌های ۵ هزار تُنی در بندر گناوه

به گزارش خبرنگار مانا از  بوشهر، محمد شکیبی نسب در بررسی طرح توسعه جامع بندر گناوه اظهار کرد: در راستای اجرای برنامه‌های ششم و هفتم توسعه و تأکید مقام معظم رهبری در توسعه اقتصاد دریامحور سازمان بنادر و دریانوردی در همه بنادر از جمله بنادر استان بوشهر برنامه‌های توسعه‌ای بسیار خوبی در دستور کار خود قرار داده است.

وی از تحقق یکی از برنامه‌های توسعه‌ای در بندر گناوه خبر داد و بیان کرد: با توجه به اینکه سالیان طولانی اقدام توسعه‌ای در بندر گناوه انجام نشده بود در این مرحله با توجه به مشکلات ایمنی و تردد که در بندر گناوه وجود داشت و وقوع آتش‌سوزی و مطالبه جدی مردمی طرح توسعه این بندر در سال گذشته عملیاتی شد.

مدیرکل بنادر و دریانوردی استان بوشهر با بیان اینکه بیش از ۷۵ درصد مردم شهرستان گناوه از راه دریا ارتزاق می‌کنند گفت: در همین راستا سازمان بنادر و دریانوردی در حوزه توسعه بندر گناوه برای ارتقاء ظرفیت شناور‌های دو هزار تُنی به پنج هزار تُنی در دستور کار قرار داده است.

شکیبی نسب با اشاره به واگذاری بندر تجاری گناوه به بخش خصوصی خاطرنشان کرد: بندر گناوه در سال ۸۵ به عنوان نخستین بندر تجاری کشور به بخش خصوصی واگذار شده و اکنون با ۵۴۰ فروند شناور سنتی بزرگ، کانون این نوع شناور‌ها در کشور است.

وی ادامه داد: با تکمیل طرح توسعه جامع در بندر گناوه، شرایط لازم برای تردد کشتی‌های پنج هزار تُنی فراهم می‌آورد و مشکل دیرینه نبود ایمنی تردد در گناوه برطرف خواهد شد.

مدیرکل بنادر و دریانوردی استان بوشهر پیشرفت فیزیکی طرح توسعه بندر گناوه را ۱۰ درصد اعلام و خاطرنشان کرد:  با تکمیل طرح توسعه جامع بندر گناوه ضمن افزایش طرح‌های اشتغال‌زایی رونق اقتصادی شهرستان تحولی چشمگیر ایجاد خواهد کرد.

شکیب نسب با بیان اینکه فاز نخست طرح توسعه بندر گناوه در مجموع به طول دو هزار و ۳۸۸ متر اجرایی خواهد شد اضافه کرد: ۶۱۹ متر آن مربوط به موج شکن شمالی و یک‌هزار و ۷۶۹ متر مرتبط با موج شکن جنوبی است.

وی اضافه کرد: همچنین یک دیوار حفاظتی (بتنی) به طول یک‌هزار و ۷۰۰ متر و ۹۸۰ هزار متر مکعب لایروبی در فاز نخست طرح توسعه بندر گناوه اجرا می‌شود.

ارسال نظرات
آخرین اخبار