۱۷ آبان ۱۴۰۲ - ۱۱:۵۵

بندر جده عربستان در جابه‌جایی کانتینر رکورد زد

بندر جده عربستان سعودی در ماه اکتبر با جابه‌جایی ۵۱۱ هزار ۳۴۸ teu کانتینر رکورد قبلی در ماه جولای را شکست.
کد خبر: ۹۷۴۹۵

بندر جده عربستان در جابه‌جایی کانتینر رکورد زد

به گزارش گروه بین‌الملل مانا به نقل از کانتینر‌نیوز؛ بندر جده عربستان توانسته بود با جابه‌جایی ۴۹۱ هزار و ۱۹۷ teu کانتینر به نقطه عطف جدیدی دست یابد، اما این بار در ماه اکتبر بالاتر از ماه جولای به جابه‌جایی کانتینر دست یافت.  

بر‌اساس این گزارش «موانی» اپراتور بندر جده در این زمینه گفت: این رکورد نشان می‌دهد همکاری موفقیت‌آمیز بین ما و شرکای استراتژیک وجود دارد، زیرا پروژه‌ها و توافق‌های مشترک زیادی برای تقویت زیرساخت‌های بندری و توسعه پایانه‌های کانتینری در دست اجرا است.

وی افزود: ابتکارات جدیدی در بندر جده با پروژه‌های متعدد در دست اجرا است که شامل اسکله‌های جدید، طراحی اسکله و کانال‌های جدید با عمق زیاد، نصب تجهیزات مدرن، خودکار و سازگار با محیط زیست می‌باشد.

در ادامه این گزارش آمده است: رکورد بندر جده در حالی صورت می‌گیرد که هدف نهایی این بندر افزایش  ظرفیت جابه‌جایی به میزان ۴۰ میلیون کانتینر استاندارد و افزایش سهم بازار در منطقه تا سال ۲۰۳۰ میلادی می‌باشد که قرار است ۴۵ درصد سهم بازار حمل‌و‌نقل منطقه را از آن خود کند. از سوی دیگر با اتمام پروژه‌هایی که در این بندر در حال اجرا است این بندر به یک مرکز لجستیکی جهانی و مرکز اتصال سه قاره تبدیل خواهد شد.

بندر جده در حال حاضر به عنوان یک بندر  پیشرو در سواحل دریای سرخ برای تجارت دریایی ترانزیتی و انتقال کانتینر موقعیت خود را تثبیت کرده است.

تغییرات قابل توجهی که قرار است در بندر جده اعمال شود تبدیل آن به بندر هوشمند و استفاده از فنّاوری‌های 5G برای افزایش کارآیی عملیاتی است.

«مازن البنیان»، مدیر‌عامل استاندارد چارتر عربستان سعودی گفت: ابتکارات لجستیکی عربستان سعودی بر این اصل استوار است تا این بندر به دوران جدیدی از تجارت و رونق اقتصادی در خاور‌میانه کمک کند و به قطب لجستیک جهانی تبدیل شود، این بندر متعهد شده است تا اقتصاد خود را پایه‌ای‌تر و نوآور‌تر کند.

ارسال نظرات
آخرین اخبار