۱۷ آبان ۱۴۰۲ - ۰۹:۱۵

احتمال پایان رکود فصلی نرخ اجاره یکساله کشتی‌های کانتینری

نرخ اجاره یکساله انواع و اقسام کشتی‌های کانتینری در اندازه‌های مختلف براساس شاخص چند منظوره Drewry در اواخر ماه اکتبر کمی ترقی کرد و از ۸۶۳۴ دلار در روز هم‌اکنون به ۸۶۴۰ دلار رسیده است.
کد خبر: ۹۷۴۹۱

احتمال پایان رکود فصلی نرخ  اجاره یکساله کشتی‌های کانتینری
به گزارش گروه بین‌الملل مانا به نقل از hellenicshippingnews؛ به عقیده تحلیلگران Drewry اگرچه ممکن است تغییرات بزرگی در بخش حمل‌و‌نقل کانتینر رخ ندهد، اما پیش‌بینی می‌شود در برخی بخش‌ها شاهد افزایش نرخ اجاره فصلی باشیم که به افزایش اندک شاخص Drewry کمک می‌کند.

در ادامه این گزارش آمده است با ورود به ماه‌های پایانی سال ۲۰۲۳ میلادی برخی اجاره کنندگان که منتظر فرصت کاهش بیشتر نرخ‌ها بودن حالا ترجیح می‌دهند نسبت به حمل کالا‌هایی که تا‌کنون تعلل می‌کردند، اقدام کنند. به همین جهت پیش‌بینی بر این است که شاخص چند منظوره Drewry در ماه نوامبر ۰.۳ درصد بالا رفته و به ۸۶۶۹ دلار در روز برسد.

از دید تحلیلگران Drewry افزایش جزئی شاخص چند‌منظوره به دلیل بالا رفتن میزان نرخ کشتی‌های چند‌منظوره کوچک است که مشتریان از رکود فصلی بهره برداری کرده و به حمایت بازار دست زده‌اند.

در برخی مقاطع پیش از این برخی قرارداد‌های اجاره یکساله تا ۸۵۸۳ دلار در روز رسیده بود.  

تحلیلگران Drewry پیش‌بینی کرده‌اند رکود فصلی در حال پایان است و حمایت مشتریان از بازار که در ماه سپتامبر کاهش یافته بود در ماه نوامبر بالا خواهد رفت.

احتمال پایان رکود فصلی نرخ  اجاره یکساله کشتی‌های کانتینری
نمودار میزان اجاره کشتی‌ها‌ی کانتینری از 19 فوریه تا 23 ژوئن بر‌اساس شاخص دریوری
احتمال پایان رکود فصلی نرخ  اجاره یکساله کشتی‌های کانتینری

نمودار شاخص اجاره کشتی‌های کانتینری از ژوئن 2022 تا نوامبر 2023 بر‌اساس شاخص دریوری

ارسال نظرات
آخرین اخبار