روز جهانی کار و کارگر گرامی باد

      
۱۳ آبان ۱۴۰۲ - ۰۹:۴۲

مرسک ۱۰ هزار کارمند را به علت زیاندهی و رسیدن به خط قرمز تعدیل می‌کند

دومین خط کشتیرانی کانتینری جهان به خط قرمز نزدیک شد و به علت کاهش درآمد و زیان ۲۷ میلیون دلاری در سه ماهه سوم سال ۲۰۲۳ به منظور صرفه‌جویی و مهار هزینه ۱۰ هزار نفر از کارمندان خود را تعدیل می‌کند.
کد خبر: ۹۷۴۵۳

 

مرسک ۱۰ هزار کارمند را به علت زیاندهی و رسیدن به خط قرمز تعدیل می‌کند

 به گزارش گروه بین‌الملل مانا؛ سایت کانتینر نیوز با انتشار اطلاعیه شرکت مرسک یاد‌آور شد در پی رکود مالی و کاهش در‌آمد و سود این شرکت که در سه ماهه سوم سال ۲۰۲۳ میلادی ضرر ۲۷ میلیون دلاری را ثبت کرد اقدامات سختگیرانه مهار هزینه را در سراسر نمایندگی‌های خود اعمال کرده و ۱۰ هزار نفر از کارکنان خود را اخراج خواهد کرد.

درحالی شرکت مرسک شاهد زیان ۲۷ میلیون دلاری در سه ماه سوم سال ۲۰۲۳ میلادی است که در مدت مشابه سال ۲۰۲۲ میلادی بیش از ۸.۳۴ میلیارد دلار سود نصیب خود کرده بود.  

 بر این اساس مرسک مصمم است تعداد نیروی انسانی فعلی را که ۱۱۰ هزار نفر است به کمتر از ۱۰۰ هزار نفر برساند.

 در ادامه اطلاعیه شرکت آمده است: با توجه به بدتر شدن چشم‌انداز نرخ‌ها‌ی اقیانوسی و کاهش درآمد و سو‌د ناشی از حمل کانتینر اقدامات سختگیرانه تشدید خواهد شد.

بدین ترتیب تعداد ۳۵۰۰ نفر در ماه نوامبر، ۲۵۰۰ نفر در ماه دسامبر و بقیه ابتدای سال ۲۰۲۴ میلادی تعدیل خواهند شد که هزینه تعدیل  تعداد ۱۰ هزار نفر نیروی کار ۳۵۰ میلیون دلار هزینه را بر شرکت تحمیل می‌کند.

در اطلاعیه مرسک تأکید شده است رکود تجارت کانتینری برای این شرکت و رسیدن به خط قرمز در حالی اتفاق افتاد که در سه ماهه سوم سال جاری میلادی ۹ درصد حجم جابه‌جایی کالا  بالا رفت و ۱۱ درصد هزینه‌های انبارداری پایین آمد.

ارسال نظرات
آخرین اخبار