۰۸ آبان ۱۴۰۲ - ۱۶:۱۵

انحلال یک ائتلاف کانتینری به تقویت ائتلاف دیگر منجر می‌شود

در پی اعلام قطع همکاری ائتلاف M‌2 که شامل خطوط کشتیرانی مرسک و MSC در سال ۲۰۲۵ میلادی خواهد شد ائتلاف Ocean Alliance تصمیم دارد به بزرگترین ائتلاف کانتینری جهان تبدیل شود.
کد خبر: ۹۷۴۱۰

انحلال یک ائتلاف کانتینری به تقویت ائتلاف دیگر منجر می‌شود

به گزارش گروه بین‌الملل مانا؛ موسسه آلفا‌لاینر در گزارش هفتگی خود اعلام کرد از آن جاییکه زمزمه‌های انحلال ائتلاف کانتینری M2 به گوش می‌رسد به همین جهت ائتلاف Ocean Alliance تصمیم به تقویت ناوگان خود گرفته و این ائتلاف تصمیم دارد به بزرگترین  ائتلاف حمل و نقلی جهان تبدیل شود.

حتی این ائتلاف درصدد است که سایر خطوط کشتیرانی را نیز به ائتلاف خود جلب کند. در صورت جلب مشارکت یکی از شرکت‌های ائتلافM2 به نظر می‌رسد هیچ ائتلاف کانتینری نتواند با این گروه رقابت کند.

ا‌ائتلاف E OCEAN ALILAN C که شامل خطوط کشتیرانی  COSCO Shipping, Evergreen Line, CMA CGM, and OOCL است  در آوریل ۲۰۱۷ میلادی یک ائتلافی را تشکیل دادند که توافق کردند تا سال ۲۰۲۷ میلادی به این قرارداد وفادار بمانند.        

در حال حاضر این ائتلاف ناوگانی  بیش از ۳۱۳ کشتی با ظرفیت بیش از هشت میلیون TEU کانتینر برخوردار است که ۳۱۳ کشتی نیز در سایز‌های مختلف سفارش داده است؛ حال  با افزوده شدن ۴.۲۲ میلیون TEU به ظرفیت این  گروه  بدون شک ائتلاف M2 را پشت سر خواهد گذاشت.

ضمن اینکه این ائتلاف در حال حاضر ۳۴ درصد تجارت آسیا و اروپا و ۳۵ درصد مسیر‌های آسیا تا آمریکای شمالی را برعهده دارد.

ناگفته نماند ائتلاف Ocean Alliance ۳۶ یک فروند کشتی مگاماکس غول پیکر در دست ساخت دارد.

به هرحال اگرچه شرکت MSC دارای بزرگترین سفارش ساخت کشتی برای تحویل در سال‌های ۲۰۲۴ و ۲۰۲۵ میلادی است، اما با لغو ائتلاف این شرکت Ocean Alliance قدرت بیشتری خواهد گرفت.

انحلال یک ائتلاف کانتینری به تقویت ائتلاف دیگر منجر می‌شود

نمودار رشد ناوگان Ocean Alliance از آوریل 2017 تا اکتبر 2023

ارسال نظرات
آخرین اخبار