۰۷ آبان ۱۴۰۲ - ۰۹:۳۳

ساخت دستگاهی جدید برای جلوگیری از سقوط کانتینر به دریا توسط کره جنوبی

شرکت کشتی‌سازی صنایع سنگین سامسونگ دستگاهی را ابداع کرده که از سقوط کانتینر‌ها به دریا تا ۷۰ درصد جلوگیری می‌کند.
کد خبر: ۹۷۳۹۳

 

ساخت دستگاهی جدید برای جلوگیری از سقوط کانتینر به دریا توسط کره جنوبی

به گزارش گروه بین‌الملل مانا، سایت کانتینرنیوز اعلام کرد: دستگاهی که توسط شرکت کشتی‌سازی سامسونگ کره جنوبی ابداع شده می‌تواند در کاهش تلفات کانتینر و جلوگیری از سقوط آن به دریا نقش اساسی داشته باشد. 

این دستگاه که Special Structure Anti-Container Loss (SSA-CL) نام دارد کانتینرها را چنان محکم روی کشتی حفظ می‌کند که  از  سقوط جعبه‌های کانتینر به دریا در بدترین شرایط آب و هوایی و امواج بلند یا بادهای تند کاملاً حفاظت کرده و امکان سقوط را از آنها سلب می‌کند‌.

«لی دونگ یون» رئیس مؤسسه تحقیقات کشتی‌سازی و دریایی سامسونگ در این زمینه گفت: این دستگاه راه حل مناسبی است که می‌تواند جلوی ریزش کانتینر به دریا را گرفته و از آسیب رساندن به اموال کشتی و مفقود شدن آنها جلوگیری کند، بدین ترتیب خطر دریایی سقوط کانتینر را به حداقل می‌رساند‌.

وی یاد‌آور شد: از آن جایی‌که پیش‌نویس اصلاحیه‌های فصل ایمنی دریایی V SOLAS تصویب شده و خدمۀ کشتی در برخی مواقع نسبت به مفقود شدن کانتینرها مقصر شناخته می‌شوند، در این ارتباط با غرق شدن کشتی کانتینری آنجل در بندر کائوسیونگ تایوان که حدود 600 کانتینر به دریا ریخت؛ همین امر باعث شد تا شرکت سامسونگ با اختراع این دستگاه نسبت به جلوگیری از حوادث دریایی کمک کند. در صورتی‌که کانتینر‌ها توسط این دستگاه که به عنوان پل اتصال کانتینر به کشتی لقب گرفته است، حفاظت شود نرخ تلفات در هر حادثه کانتینری در زمینه سقوط آنها تا 70 درصد کاهش می‌یابد‌.

این دستگاه به گونه ای طراحی شده که بسیار سبک وزن است و امکان بارگیری کانتینر را بسیار آسان می‌کند‌.

وی در پایان گفت که این دستگاه تأئیدیه چهار انجمن طبقه بندی Det Norske Veritas ،Lloyd’s Register، اداره حمل‌و‌نقل آمریکا و ثبت کشتی کره‌ای را دریافت کرده است. 

ساخت دستگاهی جدید برای جلوگیری از سقوط کانتینر به دریا توسط کره جنوبی

ارسال نظرات
آخرین اخبار