۱۹ مهر ۱۴۰۲ - ۱۰:۴۷

کاهش چشمگیر هزینه حمل دریایی کانتینر از مبداء و مقصد بندر چابهار

کاهش چشمگیر هزینه حمل دریایی کانتینر از مبداء و مقصد بندر چابهار
مدیرکل بنادر و دریانوردی سیستان و بلوچستان گفت: سرویس مستقیم حمل کانتینری به بندر چابهار، هزینه حمل دریایی کانتینر از مبداء به مقصد بندر چابهار را به صورت چشمگیری کاهش داده است.
کد خبر: ۹۷۲۴۱

به گزارش مانا به نقل از فارس، قاسم عسکری نسب با اشاره به برقراری سرویس مستقیم حمل کانتینری از مبداء و مقصد چابهار به بنادر ناواشیوای هند، ژوهای، تایکنگ و کینگدائو چین با همکاری کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران از کاهش هزینه حمل دریایی کالا‌های کانتینری در مسیر‌های دریایی فوق خبر داد.

مدیرکل بنادر و دریانوردی سیستان و بلوچستان هزینه حمل یک دستگاه کانتینر ۴۰ فوت از ژو‌های چین به بندر چابهار را ۱۵۰۰ دلار و هزینه حمل یک دستگاه کانتینر ۲۰ فوت را در این مسیر ۱۰۵۰ دلار ذکر کرد.

وی همچنین هزینه ارسالی کانتینر‌های ۴۰ فوت و ۲۰ فوت پر از مبداء بندر چابهار به ناواشیوای هند را به ترتیب ۲۰ و ۱۰ دلار ذکر کرد که کمترین قیمت نسبت به سایر مسیر‌های مشابه است.

این مسئول اضافه کرد: با راه اندازی سرویس‌های مستقیم حمل کانتینری امکان ارسال محموله‌های کانتینری یخچالی از طریق بندر چابهار به ناواشیوا با هزینه انتقال ۶۰۰ دلار به ازای هر دستگاه کانتینر ۴۰ فوت یخچالی وجود دارد.

شایان ذکر؛ علاوه بر تخفیف ۷۵ درصدی در هزینه‌های انبارداری؛ هزینه‌های تخلیه و بارگیری کانتینر (THC) نیز در بندر چابهار نسبت به سایر بنادر از ۳۰ درصد تخفیف برخوردار است.

ارسال نظرات
آخرین اخبار