روز جهانی کار و کارگر گرامی باد

      
۱۷ مهر ۱۴۰۲ - ۱۴:۳۶

قطر ۱۷ کشتی دیگر حامل گاز LNG فوق مدرن سفارش داد

شرکت نفت و گاز قطر ۱۷ فروند کشتی حامل گاز LNG فوق مدرن به ارزش ۳.۹ میلیارد دلار را به صنایع سنگین هیوندای کره جنوبی سفارش داد.
کد خبر: ۹۷۲۱۶

قطر ۱۷ کشتی دیگر حامل گاز LNG فوق مدرن سفارش داد

به گزارش گروه بین‌الملل مانا به نقل از marinelink؛ «سعد شریدا الکعبی»، وزیر انرژی و مدیرعامل شرکت نفت و گاز قطر انرژی پیرامون سفارش این تعداد کشتی‌ها گفت: با توجه به توسعه پروژه‌های استخراج گاز میدان شمالی و لزوم گسترش پروژه‌های صادراتی علاوه بر سفارش ساخت ۶۰ فروند کشتی حامل گاز ال ان جی که در فاز اول به کارخانجات کشتی‌سازی کره و چین سفارش داده شده تعداد ۱۷ فروند کشتی حامل LNG که قرار است فوق مدرن ساخته شود به کره جنوبی سفارش دادیم. بدین ترتیب تعداد کشتی‌هایی که قرارداد ساخت آن‌ها منعقد شده به ۷۷ فروند می‌رسد.  

وی افزود: شرکت صنایع سنگین هیوندای Hyundai Heavy Industries کره جنوبی قرار است ۱۷ فروند کشتی جدید را با بالاترین استاندارد، جدیدترین فنّاوری و سوخت کم کربن بسازد.  

علاوه بر آن قرار است کشتی‌ها با طراحی جدید برای دستیابی به راندمان سوخت بهینه و کاهش قابل توجه در انتشار کربن ساخته شوند، این کار باعث می‌شود قطر به عنوان پیشتاز عرصه حمل‌و‌نقل LNG  و نوآور در بخش صنعت LNG شناخته شود.  

وی در پایان گفت: سفارش این تعداد کشتی یک برنامه تاریخی در ساخت کشتی‌های LNG به شمار می‌رود که از نظر ما بزرگترین خدمت به صنعت LNG است، زیرا نقش اساسی را در تأمین نیاز‌های حمل‌و‌نقل آینده جهان خواهد داشت.

سفارش ۸ فروند کشتی با سوخت متانول توسط فرانسه

خط کشتیرانی CMA CGM  فرانسه ساخت هشت فروند کشتی کانتینری با سوخت متانول را به ارزش یک میلیارد دلار به کارخانجات کشتی سازی چین سفارش داد.

به گزارش گروه بین‌الملل مانا به نقل از ترید ویندز با افزوده شدن تعداد این سفارشات به سفارشات قبلی خط کشتیرانی فرانسه، تعداد کشتی‌هایی که قرار است با سوخت متانول ساخته شود به ۳۴ فروند می‌رسد.  

بر‌اساس این گزارش خط کشتیرانی فرانسه هشت کشتی با ظرفیت ۹۲۰۰ TEU را به شرکت کشتی‌سازی شانگ‌های در چین سفارش داده که زمان تحویل آن سال ۲۰۲۷ میلادی تعیین شده است.  

این چهارمین دور سفارش کشتی‌های جدید با سوخت متانول و LNG متعلق به CMA CGM  فرانسه است.  

با این سفارشات کارنامه سفارشات خط کشتیرانی فرانسه به ۱۲۳ فروند کشتی با ظرفیت ۱.۲ میلیون TEU می‌رسد که قرار است از شرکت مرسک به عنوان دومین خط کشتیرانی پیشی بگیرد.

ارسال نظرات
آخرین اخبار