۱۹ شهريور ۱۴۰۲ - ۱۸:۲۸

اقدام ضربتی دولت برای تعیین‌تکلیف ۲۵ هزار کانتینر رسوبی/ مزایده ۲۲۳ خودرو و ماشین‌آلات سنگین متروکه

رئیس سازمان استاندارد از اقدام ضربتی برای تعیین‌تکلیف ۲۵ هزار کانتینر رسوبی در گمرکات هرمزگان خبر داد و گفت: ۲۲۳ خودرو و ماشین‌آلات سنگین متروکه این بندر در نخستین مزایده به فروش می‌رسد.
کد خبر: ۹۷۰۰۵

 

اقدام ضربتی دولت برای تعیین‌تکلیف ۲۵ هزار کانتینر رسوبی/ مزایده ۲۲۳ خودرو و ماشین‌آلات سنگین متروکه
به گزارش مانا، رئیس سازمان ملی استاندارد ایران به همراه جمعی از مسئولان عالی اقتصادی کشور از جمله معاونان وزیر صنعت، وزارت اقتصادی و دارایی، مدیران گمرک، بنادر و دستگاه‌های متولی حوزه واردات و صادرات امروز به منظور بررسی وضعیت کالا‌های رسوبی در گمرکات به استان هرمزگان سفر کردند.

این هیئت عالی اقتصادی قرار است تا موضوع کالا‌های رسوبی در بنادر، گمرکات و اموال تملیکی و رویه‌های حاکم بر این حوزه را با همکاری استاندار هرمزگان چاره‌اندیشی کرده و در این زمینه تصمیمات ضربتی و فوری اتخاذ و زمینه ترخیص این کالا‌ها از بنادر و گمرکات کشور را فراهم کنند.

عدم اظهار کالا‌های موجود در بنادر توسط صاحبان کالا‌ها و نبود ارتباط سیستمی میان بنادر و گمرکات از سوی دیگر دو علت اصلی رسوب کالا در بنادر کشورمان است.

نکته آن که برخی صاحبان کالا با توجه به ارزان بودن انبارداری در بنادر، کالای بدون تأمین ارز مورد نیاز را به بنادر وارد و اکنون به چالشی برای بنادر کشورمان تبدیل شده‌اند چرا‌که عملیات بندری را کُند و تراکم آن‌ها در بنادر عملا ظرفیت بزرگی از بنادر را به خود مشغول داشته است.

اختیارات ترخیص ۱۵ هزار کانتینر به استاندار هرمزگان واگذار شد

مهدی اسلام‌پناه رئیس سازمان ملی استاندارد در حاشیه بازدید از بندرشهیدرجایی با بیان اینکه اختیارات ضمانت ۱۰ درصد ارزی در بحث کالا‌های اساسی و غیراساسی به استاندار هرمزگان واگذار شد، اظهار داشت: هفت هزار و ۴۰۵ کانتینر رسوبی در بندر شهید رجایی مربوط به دولت‌های قبل است.

وی با بیان اینکه ۹۰ درصد مشکلات ماندگاری کالا در بندر شهید رجایی به آماده نبودن اسناد کالا و مشکلات ارزی برمی‌گردد، افزود: ۲۲۳ خودرو و ماشین‌آلات سنگین متروکه این بندر در نخستین مزایده به فروش می‌رسد.

رئیس سازمان ا‌ستاندارد با بیان اینکه خودرو‌های سواری در انبار‌های بندر شهید باهنر هرمزگان نیز طی ۴۸ ساعت آینده تعیین تکلیف می‌شود، تصریح کرد: در این سفر وضعیت تمام کانتینر‌ها بررسی خواهد شد.

براساس این گزارش، در پی گزارشاتی در خصوص ایستایی بیش از ۲۵ هزار کانتینر حاوی کالا‌های وارداتی مختلف در گمرکات شهید رجایی و شهید باهنر، محمد مخبر با همراهی وزیر جهاد کشاورزی، رئیس کل گمرک ایران، استاندار هرمزگان، معاون وزیر صمت و برخی مدیران مربوطه عازم بندرعباس شد و با حضور در اسکله بندر شهید رجایی و بخش‌های مختلف گمرکات این بندرگاه، گزارش‌های واصله را از نزدیک مورد بررسی قرار داد.

پس از این بازدید در جلسه‌ای با حضور مدیران استانی مشکلات و چالش‌های ارائه شده به صورت کارشناسی تجزیه و تحلیل شد و برخی پیشنهادات برای حل فوری آن‌ها ارائه و مقرر گردید طی نشستی در هفته آتی نهایی شود.

رئیس سازمان ملی استاندارد به همراه بیش از ۲۰ نماینده از وزارت‌خانه‌های مرتبط، با دستور ویژه معاون اول رئیس‌جمهور، جهت تعیین تکلیف کالا‌های رسوبی بنادر هرمزگان امروز یکشنبه وارد بندرعباس شد.

به دنبال سفر سه روز پیش معاون اول رئیس جمهور به هرمزگان و به منظور حل موضوع کالا‌های رسوبی در بنادر و گمرکات و اموال تملیکی در این استان، صبح امروز رئیس سازمان ملی استاندارد ایران، همچنین جمعی از مسؤولان عالی اقتصادی کشور راهی بندرعباس شده‌اند.

محمد مخبر، معاون اول رئیس جمهور در سفر سه روز پیش خود به هرمزگان، خواستار اصلاح رویه‌های حاکم بر بنادر و گمرکات و رسوب کالا در این مناطق شده بود.

ارسال نظرات
آخرین اخبار