روز جهانی کار و کارگر گرامی باد

      
۱۴ شهريور ۱۴۰۲ - ۱۱:۱۷

نقش حیاتی حمل‌ونقل دریایی در تبدیل قطر به قطب تجاری منطقه

حمل‌ونقل دریایی در قطر به منظور تبدیل این کشور به قطب تجاری منطقه نقش حیاتی دارد و بنادر این کشور به سرعت در حال افزایش عملیات تخلیه و بارگیری می‌باشند به گونه‌ای که عملیات کانتینری در بنادر این کشور ۳۲ درصد در نیمه اول سال جاری میلادی رشد داشته است.
کد خبر: ۹۶۹۶۸

نقش حیاتی حمل‌ونقل دریایی در تبدیل این کشور به قطب تجاری منطقه

 به گزارش گروه بین‌الملل مانا، سایت پورت نیوز در گزارشی به استناد آمار‌های شرکت مدیریت بنادر قطر (موانی) اعلام کرد: بنادر قطر در ماه آگوست نسبت به جولای ۲۰۲۳ میلادی در حمل و نقل کانتینری ۱۹ درصد، جابه‌جایی مصالح ساختمانی ۳۱ درصد، حمل دام ۲۱۵ درصد و کشتی‌های رو-رو ۳۰ درصد رشد کردند.

براساس این گزارش در ماه آگوست ۲۴۹ کشتی به بندر حمد، بندر رویس و بندر دوحه تردد کردند و ۱۶۰۱۳۱ تُن محموله عمومی و فله؛ ۷۸۷۵ وسیله نقلیه، ۱۷۲۳۱ رأس دام و ۴۶۰۷۵ تُن مصالح ساختمانی جابه‌جا کردند.

در این گزارش آمده است شرکت عملیاتی ترمینال بندر حمد اعلام کرد که ۱۴۸ کشتی کانتینری در ماه آگوست در بندر حمد پهلوگیری کرده و در این مدت ۱۱۸۲۰۴ کانتینر جابه‌جا شد.

براساس آمار منتشر شده در سه بندر حمد، رویس و دوحه در نیمه اول سال جاری میلادی ۶۳۳۰۲۹  دستگاه کانتینر، ۷۷۱۸۸۳ تُن محموله عمومی، ۲۷۴۶۹۴ تُن مصالح ساختمانی، ۴۰۱۶۲ وسیله نقلیه و ۲۹۴۰۳۱ رأس دام جابه‌جا شده‌اند.

به گفته یکی از مسئولان شرکت بنادر قطر حمل‌و‌نقل دریایی قطر تصمیم دارد نقش حیاتی به منظور تبدیل این کشور به یک مرکز تجاری پر جنب و جوش ایفا کند.

در این ارتباط ترمینال باربری جنرال به منظور جابه‌جایی محموله‌های خشک و سردخانه‌ای طراحی شده و ظرفیت جابه‌جایی هفت میلیون تُن محموله مانند ماشین‌آلات، فولاد، محمولات خشک، کود و پتروشیمی را دارد.

در پایان این گزارش آمده است که شرکت موانی قطر قصد دارد از طریق بندر حمد، دوحه و رویس این بنادر را به قطب گردشگری دریایی تبدیل کرده و مسیر‌هایی را برای کشور‌های کویت، عراق و عمان راه‌اندازی کند تا در ترویج گردشگری دریایی نقش مهمی داشته باشد.

ارسال نظرات
آخرین اخبار