۱۲ شهريور ۱۴۰۲ - ۰۹:۴۳

سوخت‌گیری اولین کشتی کانتینری با متانول سبز در بندر روتردام

اولین کشتی کانتینری جهان که از سوخت متانول سبز استفاده می‌کند و از کره جنوبی به مقصد دانمارک به راه افتاده است، در بندر روتردام سوخت‌گیری کرد.
کد خبر: ۹۶۹۴۷

سوخت‌گیری اولین کشتی کانتینری با متانول سبز در بندر روتردام

به گزارش گروه بین‌الملل مانا؛ یکی از مسئولان بندر روتردام در گفتگو با خبرگزاری رویترز اعلام کرد: به اولین کشتی کانتینری جهان سوخت متانول سبز تحویل داده و این کار را جزء فعالیت‌های مربوط به کاهش انتشار گاز‌های گلخانه‌ای به شمار می‌آورند.

در ادامه این گزارش آمده است: کشتی متعلق به مرسک از ۱۰ ژوئیه ۲۰۲۳ میلادی سفر ۲۱۵۰۰ کیلومتری را از لنگرگاه هیوندای‌میپو کره‌جنوبی آغاز کرده تا برای شرکت در جشن نام‌گذاری در ماه سپتامبر به  کپنهاگ برسد.

این کشتی در سر راه خود در بندر روتردام سوخت مورد نیاز خود را تأمین کرد. اولین کشتی  مجهر به سوخت متانول پیش از این در بندر سنگاپور سوخت خود را تحویل گرفته بود.

شرکت مرسک به عنوان پیشتاز کشتی  با سوخت متانول شناخته می‌شود که اولین کشتی خود را تحویل گرفته و ۲۴ کشتی دیگر را در نوبت تحویل دارد.

یکی از مشاوران موسسه DNV  به خبرگزاری رویترز گفت: ۳۰ فروند از کشتی‌های متانول در پایان سال جاری میلادی و شش ماهه اول ۲۰۲۴ میلادی تحویل خواهد شد. قرار است تعداد کشتی‌های مجهز به سوخت متانول تا سال ۲۰۲۸ میلادی به ۲۰۰ فروند برسد.

ارسال نظرات
آخرین اخبار