۰۴ شهريور ۱۴۰۲ - ۰۹:۳۵
مدیرکل گمرک بوشهر خبر داد:

صادرات ۱۲.۵ میلیون تن کالا از گمرکات استان بوشهر

مدیرکل گمرک بوشهر از صادرات ۱۲.۵ میلیون تن کالا از گمرکات این استان به ۴۵ کشور در ۵ ماه نخست امسال خبر داد.
کد خبر: ۹۶۸۵۹

صادرات ۱۲.۵ میلیون تن کالا از گمرکات استان بوشهر

علی سلیمانی در گفتگو با خبرنگار مانا در بوشهر از افزایش محموله‌های صادراتی در پنج ماه امسال خبر داد و اظهار داشت: در این مدت افزون بر ۱۲.۵ میلیون تُن محموله و محصولات مختلف از گمرکات سیزده گانه استان بوشهر صادر شده است.

وی ارزش محموله‌های صادراتی یاد شده را چهار میلیارد و ۷۳۷ میلیون دلار دانست و بیان کرد: محصولات پتروشیمی بیشتر کالا‌های صادراتی بوده است.

به گفته مدیرکل گمرک بوشهر بیشترین میزان صادرات در بین گمرک‌های استان بوشهر مربوط به گمرک منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس است.

سلیمانی با بیان اینکه کالا‌های صادراتی از گمرکات استان به ۴۵ کشور صادر شده است تصریح کرد: بیش‌ترین محموله‌ها به کشور‌های چین، امارات متحده عربی، ترکیه، هندوستان، سریلانکا و آفریقا صادر شده است.

وی بیش‌ترین محموله صادراتی را محصولات پتروشیمی، مواد معدنی و میگو پرورشی دانست و بیان کرد: در پنج ماه نخست امسال ۲۲۱ هزار تِن کالا وارداتی به ارزش ۸۱۰ میلیون دلار از گمرکات استان بوشهر ترخیص شده است.

مدیرکل گمرک بوشهر با بیان اینکه کالا‌ها از ۳۹ کشور وارد شده است گفت: این کالا‌ها شامل لاستیک، لوازم یدکی خودرو، موتورسیکلت، دوچرخه، تجهیزات نیروگاه، ماشین آلات راهسازی و میوه‌های گرمسیری است.

سلیمانی از ترخیص واردات کالای اساسی از گمرکات استان بوشهر خبر داد و بیان کرد: ۴۳ هزار تُن کالا‌های اساسی وارداتی در پنج ماه نخست امسال از طریق گمرکات استان بوشهر ترخیص شده است.

ارسال نظرات
آخرین اخبار