۲۶ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۰:۱۴

توقیف ۲۸ میلیارد ریال کالای قاچاق در هندیجان

جانشین فرماندهی مرزبانی و دریابانی خوزستان از توقیف یک فروند شناور تجاری حامل ۲۸ میلیارد ریال کالای قاچاق در ساحل بندر هندیجان خبر داد.
کد خبر: ۹۶۷۷۱

توقیف ۲۸ میلیارد ریال کالای قاچاق در هندیجان

سرهنگ منصور رضا عزیزی در گفتگو با خبرنگار مانا افزود: مأموران دریابانی، در راستای مبارزه با ورود کالای قاچاق به کشور و کنترل آب‌های ساحلی خوزستان، حین کنترل شناور‌های عبوری در آب‌های شمال غرب خلیج فارس به یک فروند شناور تجاری که به سمت بندر هندیجان در حرکت بود مظنون شده و آن‌ها را متوقف کردند.

وی گفت: مأموران دریابانی در بازرسی دقیق از شناور توقیف شده ۲۵ دستگاه کولرگازی اسپیلت، ۳۵ دستگاه ماشین لباسشویی، ۲۰ دستگاه یخچال ساید را کشف کردند.

سرهنگ عزیزی با اشاره به دستگیری سه متهم به قاچاق کالا و تشکیل پرونده برای آنان گفت: شناور تجاری حامل کالای قاچاق به یکی از پایگاه‌های دریابانی هدایت شد.

وی خاطرنشان کرد: تلاش شبانه روزی مأموران دریابانی جهت مبارزه با اخلالگران اقتصادی با تمام توان ادامه دارد و با سودجویان پدیده شوم قاچاق برخورد قاطعانه و قانونی خواهد شد.

جانشین فرماندهی مرزبانی و دریابانی خوزستان پدیده قاچاق کالا را به ضرر اقتصاد ملی و اشتغال داخلی بیان کرد و افزود: دریابانی براساس وظیفه ذاتی خود از هیچ تلاشی برای کاهش واردات کالای قاچاق فروگذار نخواهد کرد.

استان خوزستان ۵۰۰ کیلومتر ساحل دریایی و آبراهی دارد.

در سال جاری بیش از شش هزار میلیارد ریال کالای قاچاق در مناطق دریایی و ساحلی خوزستان کشف و ضبط شده است.

لوازم خانگی، لوازم آشپزخانه، لاستیک، کنسروجات، نوشیدنی‌ها و لوازم آرایشی از مهمترین کالا‌های مکشوفه قاچاق در مناطق ساحلی خوزستان بود است.

ارسال نظرات
آخرین اخبار