۲۳ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۶:۴۶

فعالیت‌های گمرکات در مرز‌های زمینی و بنادر بزرگ از ابتدای برنامه هفتم شبانه روزی می‌شود

فعالیت‌های گمرکات در مرز‌های زمینی و بنادر بزرگ از ابتدای برنامه هفتم شبانه روزی می‌شود
عضو هیئت رئیسه کمیسیون تلفیق لایحه برنامه هفتم توسعه با اشاره به توجه این کمیسیون به اقتصاد دریا محور گفت: این کمیسیون مصوب کرد تا کلیه فعالیت‌های گمرکات در مرز‌های زمینی، بنادر بزرگ و پر تردد کشور از ابتدای برنامه به صورت شبانه روزی باشد.
کد خبر: ۹۶۷۵۲

 به گزارش مانا به نقل از خانه ملت، محمدرضا دشتی اردکانی، با اشاره به مصوبات اخیر کمیسیون تلفیق لایحه برنامه هفتم توسعه گفت: کمیسیون در جریان بررسی به لایحه برنامه هفتم توسعه مباحث مربوط به اقتصاد دریا محور را مورد بررسی قرار داد.

وی ادامه داد: کمیسیون در این بخش مصوب کرد که واگذاری عرصه، ایجاد زیرساخت، اعطای تسهیلات، اعمال معافیت‌ها و مشوق‌های لازم  به استان‌هایی که مایل هستند در سواحل جنوبی فعالیت کنند، داده شود. همچنین وزارت نیرو در این بخش مکلف شد آب مصرفی صنایع مستقر در استان‌های جنوبی را خود و یا با مشارکت بخش خصوصی تامین کند.

عضو هئیت رئیسه کمیسیون تلفیق برنامه هفتم توسعه ادامه داد: همچنین کمیسیون در بخش فوق مصوب کرد که به موجب فرایند بازسازی، نوسازی و توسعه دریا محور، مدیریت یکپارچه در بنادر بازرگانی، مسافری و چند منظوره ساحلی ایجاد شود.

دشتی اردکانی تصریح کرد: همچنین کمیسیون در مصوبه دیگری تاکید داشت کلیه فعالیت‌های گمرکات در مرز‌های زمینی، بنادر بزرگ و پر تردد کشور از ابتدای برنامه به صورت شبانه روزی باشد.

 این نماینده مجلس بیان کرد: همچنین کمیسیون مصوب کرد که وزارت جهاد کشاورزی باید نسبت به بومی‌سازی تجهیزات مورد نیاز پرورش ماهی در قفس و تسهیل شرایط لازم برای ایجاد مراکز خوراک ماهی و میگو و تکثیر ماهیان در سراسر کشور اقدام کند.

ارسال نظرات
آخرین اخبار