۲۱ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۰:۳۳

کشتیرانی ژاپنی ناوگان خود را به هوش مصنوعی مجهز کرد

به تازگی کمپانی کشتیرانی ژاپنی(NYK) با کمپانی هوش مصنوعی Orca همکاری کرده و یک پلتفرم اطلاع از موقعیت هوشمند را برای بهبود امنیت ناوگان خود فراهم کرده است.
کد خبر: ۹۶۷۲۴

کشتیرانی ژاپنی ناوگان خود را به هوش مصنوعی مجهز کرد


به گزارش گروه بین‌الملل مانا به نقل از containernews، این گروه ترابری دریایی، نصب پلتفرم هوش مصنوعی Orca را بر روی ناوگان‌های خود تأیید کرده است که شامل کشتی‌های باری فله بر، تانکر‌ها و شناور‌های کانتینری می‌باشد.

بر‌اساس این گزارش، همکاری بین شرکت‌های NYK و MTI در اگوست ۲۰۲۰ میلادی زمانی آغاز شد که طرفین توانستند یکی از نسخه‌های آزمایشی از پلتفرم هوش مصنوعی Orca را در یک از شناور‌های شرکت NYK توسعه دهند. از آن زمان گروه حمل‌ونقل دریایی NYK بر روی یکی از کشتی‌هایی که از فنّاوری هوش مصنوعی Orca  بهره می‌برد، به تازگی توانسته آزمایش موفقی از سفر بدون خدمه را در دریا‌های پرترافیک و شلوغ ساحل شرقی ژاپن به عنوان بخشی از آیندۀ کشتی‌های تمام اتوماتیک (DFFAS) به نمایش بگذارد که شامل ۳۰ شرکت ژاپنی می‌شود.

آزمایش NYK که با نام پروژه MEGURI۲۰۴۰ شناخته می‌شود خارج از سوزاکو انجام شد که در آن یک کشتی کانتینری اتومات ۷۴۹ تُنی، به سیستم هوش مصنوعی Orca و تکنولوژی یادگیری عمیق مجهز شده بود.

این شناور که از بندر توکیو به تسو‌ماتسوسکا در بندر ایسه سفر کرد، توانسته بود ۴۰ ساعت موقعیت یابی به طور تماماً اتوماتیک را در ۹۸ درصد سفر به طور کامل انجام دهد.

«کاپیتان جون ناکامورا» مدیر کشتی‌های خودکار در تیم NYK  گفت: «هوش مصنوعی Orca نشان داده که می‌تواند امنیت عملیات‌های دریایی را با اتوماتیک کردن عملیات و پیدا کردن هدف در آب‌های انبوه با دید کم ارتقاء دهد».

او در ادامه افزود: «این پلتفرم یک دیدبانی خودکار را عرضه می‌کند که می‌تواند خطر‌های احتمالی و کشتی‌هایی که ممکن است از چشم انسان پوشیده باشند را تشخیص دهد که خود این مسأله باعث کاهش بسیاری از حوادث در دریا می‌شود».

ارسال نظرات

نظرات کاربران

حسین صولتی Iran (Islamic Republic of) ۲۷ مرداد ۱۴۰۲ - ۲۲:۳۹
0
0
مطلب بسیار آموزنده ای بود
آخرین اخبار