۱۸ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۳:۳۴

ترخیص ۱۷۲ هزار تن کالا وارداتی از گمرکات بوشهر

مدیرکل گمرک بوشهر از ترخیص ۱۷۲ هزار تن کالای وارداتی به ارزش ۶۱۴ میلیون دلار از گمرکات استان بوشهر در چهار ماه نخست امسال خبر داد.
کد خبر: ۹۶۷۰۳

ترخیص ۱۷۲ هزار تن کالا وارداتی از گمرکات بوشهر

علی سلیمانی در گفتگو با خبرنگار مانا از بوشهر با اشاره به افزایش ۴ درصدی صادرات از گمرکات استان بوشهر نسبت به مدت مشابه سال قبل اظهار داشت: در این مدت حدود ۱۰ میلیون تن کالا  به ارزش ۳.۷ میلیارد دلار از گمرکات استان صاد شده که نسبت به مدت مشابه سال قبل ۴ درصد افزایش یافته است

وی محصولات پتروشیمی، انواع تولیدات حوزه شیلات، آبزیان، میعانات گازی، سیمان، مواد معدنی سبزیجات و صیفی‌جات را از محموله‌های صادراتی اعلام و خاطرنشان کرد: در این مدت ۴۷۰ هزار تن مواد معدنی به ارزش ۲۱ میلیون دلار صادر شده و صادرات میگو پرورشی در ۴ ماه امسال نسبت به مدت مشابه سال قبل ۹۳ درصد افزایش یافته است.

ناظر گمرگات استان بوشهر با اشاره به صادرات کالا از گمرکات استان به ۴۲ کشور جهان تصریح کرد: بیشترین کالا‌ها در ۴ ماه نخست امسال از گمرکات استان بوشهر به چین، امارات متحده عربی، هندوستان، ترکیه، پاکستان، سریلانکا، ویتنام، تایلند و کشور‌های آفریقایی صادر شده است.

سلیمانی با بیان اینکه حدود ۲۵ درصد صادرات کشور از گمرکات این استان انجام می‌شود گفت: در ۴ ماه نخست امسال ۱۷۲ هزار تن کالا  به ارزش ۶۱۴ میلیون دلار از گمرکات استان بوشهر ترخیص شده است.

مدیرکل گمرک بوشهر بیشترین محموله‌های وارداتی را شامل لاستیک، لوازم یدکی خودرو، موتورسیکلت، دوچرخه، تجهیزات نیروگاهی، ماشین‌های راهسازی و میوه‌های گرمسیری از جمله موز و آناناس دانست و گفت: این محموله‌ها از امارات متحده عربی، چین، فیلیپین، هند، ژاپن، ترکیه و روسیه وارد و از طریق گمرکات استان در کوتاه‌ترین زمان ترخیص شده است.

ارسال نظرات
آخرین اخبار