۱۵ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۱:۲۱

شرکت‌های حمل‌و‌نقل برای بهبود ایمنی بار به برنامه شتاب دهندۀ فنّاوری می‌پیوندند

در مواجهه با خطر فزاینده آتش‌سوزی محموله‌ها و چالش همیشگی ایمن‌سازی کانتینر‌ها برای به حداقل رساندن تلفات، چندین شرکت حمل‌ونقل بزرگ به تلاش‌هایی برای بهبود ایمنی محموله می‌پیوندند.
کد خبر: ۹۶۶۸۳

شرکت‌های حمل‌و‌نقل برای بهبود ایمنی بار به برنامه شتاب دهندۀ فنّاوری می‌پیوندند

به گزارش گروه بین‌الملل مانا، شتاب دهندۀ فنّاوری بیمه‌ها که توسط Lloyd’s Register (یک موسسه بریتانیایی است که به تحقیق و آموزش در علم و مهندسی اختصاص دارد.) تأسیس شده است، یک شتاب دهنده غیرانتفاعی و اولین شتاب دهنده فنّاوری کاملاً اختصاصی است و صنعت را در تلاش برای یافتن و پیشرفت نوآوری‌های فنّاوری برای صنعت دریایی متحد خواهد کرد.

به گفته سازمان دهندگان این ابتکار جدید، مقیاس و وسعت چالش‌های پیشِ روی اپراتور‌ها در حال رشد و همچنان در حال تکامل است. بیمه‌هایی مانند آلیانز افزایش خطر آتش‌سوزی را به‌عنوان یکی از نگرانی‌های بزرگ صنعت برجسته کرده‌اند، در حالی‌که بسیاری از سازمان‌ها بر رشد وسایل نقلیه الکتریکی و استفاده روزافزون از باتری‌های لیتیوم یون تمرکز دارند. چالش پیشِ روی اپراتور‌های حامل‌های خودرو با آتش سوزی و از دست دادن چشمگیر Felicity Ace یک سال پیش در سواحل آزور که منجر به ضرر تخمینی ۴۰۰ میلیون دلاری محموله شد، برجسته شد. با این حال، با افزایش روزافزون حمل باتری‌های لیتیوم یونی و سایر محموله‌های خطرناک، خطر گسترده‌تر است.

امسال همچنین شاهد فاز بعدی معرفی کلاس جدیدی از کشتی‌های کانتینری فوق سنگین خواهیم بود. همانطور که کشتی‌ها بزرگ‌تر و پیچیده‌تر می‌شوند، خطر تلفات کانتینری در مقیاس بزرگ در دریا افزایش می‌یابد. مطالعات در حال بررسی روش‌هایی هستند که خسارات کشتی‌های کانتینری بزرگ در دریا به حداقل برسد.  

در ابتکار نوآوری فنّاوری بیمه‌ها، آتش‌سوزی و از دست دادن محموله شتاب دهنده یک برنامه شتاب دهنده و فنّاوری مشترک است که به دنبال رسیدگی به این مسائل است. شرکت‌های حمل و نقل دریایی بزرگ Maersk، Evergreen، HMM، Ocean Network Express (ONE)، Seaspan، و Offen Group به همراه شرکت Lloyd’s Register شرکای این پروژه هستند که امیدوارند آن را گسترش دهند تا شرکت کنندگان بیشتری در صنعت شرکت کنند.

«مائوریتزیو پیلو»، مدیر عامل شرکت فنّاوری بیمه‌ها گفت: "مأموریت ما کمک به حل برخی از پیچیده‌ترین چالش‌های ایمنی، ریسک و انعطاف پذیری در صنعت از طریق نوآوری و همکاری باز است. " از بین بردن آتش سوزی و تلفات محموله یک چالش بزرگ در صنعت دریایی است و در حالی که تصادفات خوشبختانه نادر هستند، تأثیر آن‌ها می‌تواند بسیار بزرگ باشد. به همراه این شرکا، امیدواریم این ابتکار تسریع فنّاوری مشارکتی جدید به صنعت کمک کند تا پیشرفت چشمگیری به سمت آن هدف داشته باشد.

این ابتکار دامنه وسیعی دارد که سه موضوع مهم را در بر می‌گیرد. اولین مورد مربوط به کنترل محموله درون کشتی است، از جمله اینکه آیا محموله به درستی بارگیری، ایمن و نظارت شده است یا خیر. مورد دوم توانایی تشخیص آتش در داخل کشتی و جلوگیری از گسترش آن از طریق واکنش مؤثر در داخل کشتی، به ویژه در کشتی‌های کانتینری بزرگ و کشتی‌های حامل خودرو است. عنصر سوم به چالش‌های ایجاد شده توسط افزایش مقیاس کشتی‌ها مربوط می‌شود.

شرکت کنندگان با هم بر روی شکل دادن به الزامات مشترک، شناسایی راه حل‌های فنّاوری و توسعه بهترین شیوه‌ها و توصیه‌ها کار خواهند کرد. تلاش‌های آن‌ها توسط آزمایش‌هایی که با دقت طراحی شده‌اند پشتیبانی می‌شود.

لویدز خاطرنشان می‌کند که اهداف این تلاش با دستورات گسترده‌تر برای بهبود ایمنی کشتی‌ها و خدمه و همچنین حفاظت از اکوسیستم دریایی همخوانی دارد. شرکای لنگر امیدوارند از طریق این همکاری به صنعت کمک کنند تا پیشرفت قابل توجهی در بهبود ایمنی محموله داشته باشد.

منبع:

maritime-executive

ارسال نظرات

نظرات کاربران

hesam Iran (Islamic Republic of) ۱۶ مرداد ۱۴۰۲ - ۰۸:۰۱
0
0
فناوری بیمه در کشتیرانی همواره از چالش های مهم صاحبان کشتی وخطوط کشتیراین بوده است. مطلب مفیدی بود
احمدی Iran (Islamic Republic of) ۲۲ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۷:۳۰
0
0
مطالب بیمه های کشتی بسیار مهم هستند.سپاس
آخرین اخبار